As-Salam.
Anda dah tengok Wordless Wednesday (WW) yang pasal gaji CEO TNB tu tak? Hmmm tentu sapa yang dah tengok pasti akan terkedu. Yelah, tak payah gaji .... kira dia punya elaun pun dah boleh buat anda sekluarga goyang kaki selama setahun .... dalam kehidupan serba mewah!

Kalau tak tengok lagi, leh tengok kat sini .... WW - Gaji 'Orang Besar' TNB

Hairan kan .... tapi itulah, bila periuknya besar, keraknya juga besar. Bila dah banyak duit, banyak masalah lain yang akan timbul.


  • Keselamatan keluarga akan jadi terancam
  • Tak boleh nak tinggalkan rumah lama-lama
  • Bila anak lambat balik, kita akan jadi risau. Takut kena culik.
  • Takut duit habis.
  • Takut jadi miskin. Sebab dah biasa dengan kehidupan mewah.
  • Nak kena gaji ramai orang untuk jaga harta benda kita.

Dan banyak lagilah yang akan dirisaukan bila dah banyak duit ni. Sentiasa jadi sasaran hasad dan dengki. Tak kurang pula jadi target para penjenayah. Nak hidup dalam keadaan aman pun susah. Sentiasa rasa gundah gulana.

Jadi, adakah salah menjadi kaya raya? Bagi saya ... tak salah ... cuma kawallah cara hidup. Jangan tunjukkan sangat kemewahan, hidup dalam serba sederhana .... cukup pakai makan sudah .... yang lain leh belanja untuk kebaikan, dan leh dijadikan 'modal' untuk bekalan kekal di akhirat.

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. nk komen ckit gaji CEO TNB..
    ini cara terbaik memikat rakyat Malaysia yg bersepah kt luar sana supaya berkerja dan berkhidmat di Malaysia..

    BalasPadam
  2. itulah kisah orang berharta ni macam tu lah pulak..yang susah cara susah..baik besederhana saja..tak perlu menunjuk kita berharta..

    BalasPadam
  3. masalah yang di nyatakan di atas memang selalu membelengu orang-orang yang 'kaya'..TAPI ada juga yang orang 'kaya' yang sentiasa bersederhana dalam segala hal...:D

    so untuk menghilangkan kegelisahan zikrullah haruslah d jadikan peneman diri..insyaAllah...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement