As-Salam.
Bila bercakap soal poligami, lelaki memang akan tersenyum, sebabnya ia lebih memihak kepada mereka jika dilihat dari sudut hukum. Namun, ia sebenarnya bukan perkara mudah. Banyak hal, banyak perkara nak dilihat dan dinilai.

Simple, jika tak boleh berlaku nak berlaku adil pada diri sendiri, layakkah seorang lelaki itu nak berlaku adil pada orang lain lebih2 lagi isteri. Adil, bukan satu konsep mudah ... adil kena dalam semua bidang. Adilkah untuk memberikan nafkah pada setiap isteri? Adilkah nanti untuk memberikan nafkah pada setiap anak? Boleh? Kalau boleh ..silakan. Ok ... simple je kan?

Simple, boleh tak mampukan diri? Mampu ke nak tanggung dosa mereka semua? Mampu ke nak tanggung dosa anak2 nanti bagi setiap isteri? Mampu ke nak berikan semua kebahagiaan? Ingat ... hati manusia bukan mudah nak dijaga ... seandainya hati salah seorang isteri terguris .. macam mana?

Kahwin memang seronok. Kahwin ramai lagilah seronok ... tapi fikir balik, renung balik .. Mampu? Adil?

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. betul.kalau tak mampu lupakan la niat tu. isteri sorang pun tak mampu nk jaga

    BalasPadam
  2. berpoligami lah dgn cara Rasullah. aman jiwa tenang hati, damai di syurga kelak :)

    p/s : Hye , jemput sertai bloglist wanblur : http://akuwanblur90.blogspot.com/2011/09/jom-sertai-bloglist-wanblur.html hehe tq :P

    BalasPadam
  3. jnji adil dan saksama, satukan madu2 juga harus. barulah pemimpin berjaya dunia akhirat ^^

    BalasPadam
  4. kalau jaga 1 isteri pon ssh,jgn berangan nk poligami la..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Advertisement





CAPAI IMPIAN ANDA JADI KAYA BERJAYA!!

Impian Nak Jadi Founder Produk Jenama Sendiri? Nak Tahu Senarai Kilang yang Sediakan Produk OEM? Nak Belajar Tips Pasarkan Produk Sendiri? Segalanya Tersedia untuk Anda!! - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement