As-Salam.
Hmm .. ada yang tanya, kalau blogger yang bukan sepenuh masa macam mana pula? Ok, ada beberapa cara yang mudah dan senang. 

Buat blogger baru atau blog baru yang kurang masa, atau tidak dapat update entri dengan kerap, anda disarankan untuk lakukan perkara berikut:

  1. Join segmen yang dianjurkan oleh blogger-blogger lain. Dengan cara ini, anda boleh buat entri pantas dan simple, tanpa perlu fikir banyak. So, dah dapat entri anda sendiri untuk blog.
  2. Join segmen yang promosi blog anda. Ini membolehkan tanpa update, atau jarang update, ada blogger lain yang akan promo blog anda di saat anda tidak berada di hadapan komputer anda.
  3. Join contest atau giveaway yang disediakan oleh blog-blog lain. Penyenaraian peserta akan membuatkan blog anda dilawati berulang kali samada mereka yang join contest atau giveaway yang serupa atau mereka yang mencari peluang sama macam anda.
  4. Tukar link dengan blogger lain menerusi bloglist. Ramai blogger ada buat tawaran ini, bergantung dengan syarat yang diberikan oleh blogger itu.
  5. Jadi penulis blog sambilan di blog popular, antaranya Redmummy.com; anda menulis untuk dia sekali dan berikan link ke blog anda. InsyaAllah ada hasil yang baik. Ada banyak lagi blogger yang tawarkan peluang menjadi penulis blog sambilan atau blogger jemputan.
  6. Tak update entri cuma update tarikh dan masa posting. Anda hanya tukarkan masa posting buat entri2 di blog anda, ini akan menampakkan ia baru, dan pastikan anda ping blog anda ke enjin carian; anda boleh cuba AUTOPING (seperti yang blog ini lakukan)

Ok. Semoga memberi manfaat terbaik buat anda yang mencari konklusi.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Nice tips.. Terima kasih..
    Nak join join contest pun x sempat.. Isk..

    BalasPadam
  2. ca selalu update banyak2 sekali gus cuma wat schedule..sebab xleh on9 tiap2 hari... :(

    BalasPadam
  3. tq enhassan...sangat membantu saya yang sangat kekurangan masa n idea tuk menaip (buatmasa ini jer..)..

    BalasPadam
  4. tips yang amat amat membantu terima kasih..

    BalasPadam
  5. nice tips....akan cuba dipraktikkan

    BalasPadam
  6. betul tu HH ...spring tabik kat HH

    BalasPadam
  7. autoping...mcm auto publish eh ...?

    BalasPadam
  8. thanks for the tips!

    http://anyshazwanie.blogspot.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement