Salam.
Gitulah adat dunia blog. Semalam saya klik2 la beberapa blog yang sebelum ini pernah join segmen-segmen saya, dan ada tu saya klik dari segmen2 lama ...lamaaaaaa .... dan bila klik .... terus dapat mesej blog not available ... aisehh ..dah tutup blog ke?

Kecewa tu ada la juga sikit sebabnya dah hilang seorang blogger yang sebelum ini memeriahkan dunia blog. Oh mungkin blogger tak hilang tetapi blognya yang dah lupus ... itu saya tak pasti.

Dan khabarnya ada lak yang beriya nak meninggalkan dunia blog, tapi .... hmmm nak ulas ke? tak perlulah kot, anda boleh baca sendiri ..meh baca luahan hati si empunya diri ... klik sini.

Setiap orang ada target masing-masing. Dulupun yang dirinya seperti saya, masih bertatih inginkan yang serupa juga. Bila dah capai apa yang dimahukan mestilah nak ada target baru. Ini semuanya strategi dalam berblog. 

Anda lompat dalam dunia blog terus nak dapat duit ... hmmm memang sukarlah sikit, sebabnya nak dapatkan RM50 sebulan lepas baru buat blog bukannya mudah bai. Itu kerja makan tahun punya.

Namun, tak siapa pun yang dapat andaikan sejauh mana sesuatu blog itu akan pergi. Saya sendiri tak tahu akan pengakhiran blog Bangku Kosong ini, adakah nanti akan berakhir macam  tadi .... blog not found!

#update: Tajuk ini ada dua makna, samada ia dituturkan oleh saya buat Ben Ashaari kerana dia tutup blog, atau ucapan saya untuk katakan pada Ben Ashaari, saya dah nak tutup blog. Dalam dua2 tajuk, ia tetap sama .... pengakhiran satu blog ..

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. slm ramadhan dan semoga Allah berkati usai dan kesihatan di bln mulia ini.yelah hari ni kite bw byk blog kesukaan dan blog tutorial dah jadi blog not found.

    mgu ni bosan skt dunia blog sbb semua kecoh ttg penjaga gol.hurm byk lagi topik yg blh dibincangkan,sedih di bulan puasa ada sesi kutuk mengutuk di alam maya.adeih...syaitan dah msk 3 hari kena ikat,hati manusia pulak???

    alah bro jgn manja2 nak tutup blog ye,blog ni dah byk membantu kami yg sering kering idea utk berentri...byk info dan nasihat yg diberi ^-*.

    BalasPadam
  2. @||aLeaSaRa|| Memberi bukan sesuatu yang mudah sebenarnya, tetapi terima kasih kerana anda menerima apa yang baik dari blog ini.

    BalasPadam
  3. memula baca tajuk..pastu saya baca entry ..perkataan demi perkataan...sampai notkhtah terakhir...pastu saya scroll up ..baca tajuk entry balik...heheehe nak pasti kan..betul ker tajukyer.." selamat tinggal ben ashaari.."

    BalasPadam
  4. @linda a.k.a ibusumaiyah Tajuknya betul cuma interpretasi mungkin berbeza, cara anda memahaminya akan buat ia berbeza. :)

    BalasPadam
  5. BK nak tutup jugak ke?? huhu

    BalasPadam
  6. hmmm...double meaning tu..ada yg tersirat di sebalik yg tersurat...

    BalasPadam
  7. tapi kenyataan sebenarnya , dua2 belum nak tingglkan dunia blogging :D

    BalasPadam
  8. BK nak tuutp ke?
    baru silau silau ngan iklan hijau nihhh

    BalasPadam
  9. salam...

    jgn terburu2 nak tutup blog. ramai lg yg masuk n baca entri. readers n followers expect yg menarik dr BK. so hrp jgn hampakan diorg.. saya pun kira baru lg apeee.. byk lg citer2 menarik blh publish dlm entri.

    selagi xde spam or ape2 masalah, why not teruskan aje blogging.

    BalasPadam
  10. tu la tu...tapi dah in line rasanya lepas klik kat link dalam entry tu semalam..:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement