As-Salam.
Kenapa yer? Hmm senang dan simple jawapan saya - kesungguhan. Jika anda bersungguh-sungguh untuk promot blog anda, bersungguh untuk membina network di kalangan bloggers dan untuk memberikan kelebihan trafik mudah, inilah jawapannya. Join segmen, mana2 segmen pun ... gitulah segmen bloglist yang saya buat.

Saya pun kena usaha untuk membolehkan blog saya disenaraikan di blog-blog orang lain. Ini adalah salah satu caranya .... mereka masukkan saya dalam bloglist dan saya masukkan mereka dalam bloglist saya - so win-win situation, dua2 dapat pendedahan.

Mengapa tak masukkan je terus .. nampak suka pastu masukkan ... hmm .... bukan saya tak leh buat begitu, boleh je. Yelah, buat segmen la pulak kan .. yang dah lama masukkan blog saya dalam bloglist derang ..macam tak adil plak sebab ada blog lain yang tak pernah pun singgah leh tetiba masuk dalam bloglist kerana dia join segmen ... 

Kenapa ehh? Ada blogger yang suka mencantikkan blog, dan ada blogger yang suka tambah blogroll/bloglist tetapi sejauh mana keberkesanan bloglist tersebut untuk promot blog .... aha . ini buktinya ... bila saya buat segmen nak rombak bloglist .. siapa yang dah masukkan blog saya tentu dah alert .. so derang tak lepaskan peluang untuk join. Secara tak langsung, beri kesempatan buat saya tahu siapa yang berikan trafik mudah kat blog saya .... jadi, saya buat segmen dengan pilihan buat screen captured tunjukkn blog ini ada dalam bloglist ... so adillah kan. Ada letak je .. tapi tak pernah alert ..

Saya banyak dapat trafik menerusi bloglist ... tak percaya? Ini buktinya .. segmen bubar/buka bloglist ni. InsyaAllah .. nanti bila blog anda dah berada di dalam bloglist saya ... anda mungkin dapat trafik tak dijangka dari sini ... cuma perlu diingat ... bila nak dapatkan trafik dari bloglist blog lain .. ada caranya .. nanti saya ceritakan kemudian. Udah panjang bebenor ni.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sokong segmen yg ada konsep win win situation ni best kot..sama2 dpt faedahnya ;)

    BalasPadam
  2. @not irene Apa ehh yang tak faham? Hmm susah nak buat ayat ni .. camnilah mudah.

    Kenapa nak buat segmen sekadar nak masukkan blog dalam bloglist?
    Sebabnya ia merupakan satu medium untuk tunjukkan kesungguhan kita nak promot blog. Bila kita bersungguh untuk blog kita dikenali dan mendapat perhatian selayaknya, maka kena usaha. Segmen saya ini merupakan penakrifan usaha itu. Saya nampak usaha dilakukan, itu membuatkan blog itu berbaloi untuk dimasukkan ke dalam bloglist.

    Ok .. faham tak? Kalau tak .. sila telefon saya ehhh .. hehehehe

    BalasPadam
  3. rase mcm nak keluarkan balik bloglist pastu wat segmen baru pasni,. ermmm

    BalasPadam
  4. betul bak ayat pinky momma tu..
    win-win situation..

    BalasPadam
  5. ate yob... perli teman yea. takpe takpe. ce chiter ce chiter. kite gurau jea yob. memang tau pun. takpe. kita rilek jea. :) meh sini teman tambah. sian deme tak faham tu.

    blog list : senarai nama blog
    masukkan blog list : masukkan senarai nama blog
    macam mana nak masukkan senarai nama blog list?

    ya..... itu yang kita cari.
    ya..... deme tak paham tu.
    ya..... dah deme tak faham nak buat camne.
    ya..... deme kena buat dulu.
    ya..... lepas tu deme kena post entry.
    ya..... tapi kata win win.
    ya..... tapi mengapa blogger bangku kosong tidak post entry untuk mereka?
    ya..... blogger ini berbual bual.
    ya..... maaf, ini hanya bualan.

    sekian. renung-renungkan.

    BalasPadam
  6. @Foster Ishh idak le teman nak komplen ke apa .. uhh memang betullah ni semua bual-bualan ... ate keme pun sama .. idak ke baca entri2 yang udah dibuat tu ....

    Dan cuba ler tanya blog2 lain yang sebelum ini pernah join bloglist teman ni ... apa deme tu dapat. Ishh ate je ye.

    Ada aihhh teman buat entri buat deme tu .. idak baca le ni.

    Pasal senarai bloglist tu .. biasa ler .. bahsa paso .... bukannya reti sangat pun guna term2 ni ...

    Teman idak ngajuk ke apa yer .. janganler terasa ....

    BalasPadam
  7. ate, teman terbaca quote ni "masukkan saya dalam bloglist dan saya masukkan mereka dalam bloglist saya - so win-win situation, dua2 dapat pendedahan." asyik main dedah jea ni. tak dose ke. nabi tak ngaku umat aih..

    ngape, nak ade carenye. idok teman tahu. tapi sekadar bertanye. teman tak masukkan dalam blog list. teman masuken dalam live feed. tade le semak senarai blogger banyok banyok dalam tu nanti.

    sape rajin update jea le yang naik atas, ate macam lagu injit-injit semut. sapa sakit naik atas.

    ate, kome tukan bukan ape. kesian. traffic depe dari depe kamu dapat banyak. traffic dari kamu 10%pun tak sampai. keheenye fefty fefty. idok le teman tahu. teman tak ambik english education.

    BalasPadam
  8. siapa2 pun masukkan bloglist sy jgk... http://suffianzone.blogspot.com.

    http://cikyanzone.blogspot.com/.

    http://politikhariini.blogspot.com/2013/04/kesilapan-spr.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement