As-Salam.
Anda ada ramai followers? Blog anda ada dalam bloglist ramai blogger? Bila dah dapat gini, ada satu tanggungjawab besar bagi diri anda sebagai blogger. Apakah tanggungjawab yang HH maksudkan itu?

Jika anda tidak punyai blog, mungkin anda tidak faham. Jika anda bukan kaki baca artikel dalam internet, anda juga tidak mungkin faham. Hanya mereka yang ada blog, ada pengikut ramai, dikenali ramai bloggers dan netters, malah bila sebut je nama blog atau laman web kepunyaan anda, ramai yang akan tahu (kecuali mak saya dan anak jiran sebelah umah .. hehehe).

So, bila dah ramai yang suka akan blog anda ... apakah yang perlu anda lakukan sebagai membalas kesetiaan mereka itu? Sudah tentu - Entri. Anda perlu sentiasa update blog anda. Anda lihatlah saja blog2 dan laman web mereka yang ramai pengunjung, sentiasa ada je citer dan kisah terbaru.

Bukan mudah sebenarnya bila blog anda dikenali ramai dan dikunjungi oleh pelbagai orang dalam dunia siber ni. Update selalu dan pastikan entri anda itu tidak singgung mana2 pihak, jika nak komen ttg satu2 isu, pastikan ada fakta dan jangan sesekali memburukkan keadaan. 

Cuba tulis dengan cara berhemah dan cepat2 minta maaf dan akui kesilapan jika ada yang tersinggung atau fakta yang tak betul.

Jangan biarkan blog anda sebagai 'bangkai bernyawa'.

8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. suka entry ni...ada certain time tu memang xda idea langsung...huhu...thanks sharing..


    http://www.munirahizzan.com/2011/01/bcr-bukan-bloggers-chicken-rice.html

    BalasPadam
  2. cuma kadang-kadang termalas. Tak famous lagi pun. hehe :)

    BalasPadam
  3. hahaha
    betul sungguh tuh..
    iam reader not blogger
    so update jgn x update ;p

    BalasPadam
  4. kadang2 kering idea hehe...

    http://pinkbubblegumprincess.blogspot.com/2012/05/mancho-ker-macam-tu-hek-eleh.html

    BalasPadam
  5. betul betul betul dan betul lagi... dah ada follower, kena pandai2 tarik hati follower.......... jangan dibiarkan labah- labah membuat sarangnya...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement