Langkau ke kandungan utama

Pengacau Balik Raya - Filem Pendek Raya 2016 BSN

Pengacau Balik Raya, sebuah filem pendek raya 2016 dari BSN. Masih ingat lagi iklan raya 2015 daripada Bank Simpanan Nasional (BSN), bertajuk Pengacau Raya? Kali ini ... pasangan Aloysius dan Zaitun dah ada anak ... huhu ... lalu terbitlah filem pendek ini untuk iklan raya BSN untuk tahun 2016.

Anda pasti ingat kan? Tahun lepas, BSN ketengahkan cerita keluarga Colonel Bakar bersama menantu pengacaunya, Aloysius yang buat haru biru. Sekarang, jom kita saksikan pula telatah baru keluarga ini, siapa yang akan mengacau siapa dalam sambungan episod pengacau raya kali ni?

Pengacau Balik Raya - Filem Pendek Raya 2016 BSN

Tapi, sebelum tu ... saya berikan sedikit teaser untuk anda untuk iklan raya 2016 dari BSN ni.
Ia kisah Aloy, isteri dan anak kecilnya yang nak balik raya di kampung. Dalam perjalanan, Aloy terserempaklah dengan Suffian, Pak Wahib dan kambingnya Johny dan akhirnya bertemu pasangan suami isteri Pak Abdul dan Mak Nis. Dari pertemuan tak dijangka inilah tajuk Pengacau Raya dipilih untuk filem pendek raya BSN ini.
Siapah Suffian? Pak Wahib? Dan pasangan Pak Abdul dan Mak Nis? Apa masalah Johnny, kambing pak Wahib dalam filem pendek raya ni? Apa kesudahannya?

[Klik dan Baca] Nak Payudara Mantap? Ada Masalah Seksual Lelaki Wanita? Rancang Kehamilan?

Syok. Best je tengok filem pendek raya 2016 dari BSN ni .. ada pengajaran yang sangat bermakna buat semua. Dan saya fikir kebanyakkan orang akan seperti Zaiton .... isteri Aloy .. huhu. Apa yang saya maksudkan ini? Meh tonton ye.

Video Filem Pendek Raya 2016 BSN - Pengacau Balik Raya


Best tak? Saya boleh berikan 4 bintang dari 5 untuk iklan raya 2016 dari BSN ni. Anda? Kongsilah kisah ini kepada rakan-rakan anda ye, mungkin ini baik untuk ingatkan kita tentang sesuatu.


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

Popular

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Bawa 'Pelancong' Dari Singapura Shopping Pasar Kemboja - Rezeki Sebagai Tour Guide

Rezeki Allah S.W.T ini boleh hadir dari banyak sumber. Kadang tak terfikir pun. Alhamdulillah, baru-baru ini saya ditakdirkan Allah S.W.T untuk kenal sebuah keluarga dari Singapura yang datang ke Parit Buntar untuk urusan pernikahan anak lelaki mereka. Alang dah datang untuk hadiri majlis, maka mereka ambil peluang untuk 'melancong' dan ketahui tempat menarik di Parit Buntar.

Saya memang tidak sangka. Bermula dengan sebuah pertanyaan menerusi email, sehinggalah kami bertemu dan menjadi mesra.
Bawa 'Pelancong' Dari Singapura Shopping di Pasar Kemboja Semuanya disebabkan oleh blog post atau entri blog ini yang menjadi bacaan dan rujukan mereka. Disebabkan tulisan saya mengenai Pasar Kemboja di Parit Buntar, saya telah dihubungi oleh salah seorang ahli keluarga dari Singapura ini, mahukan bantuan saya dalam bentuk servis berbayar untuk bawa mereka bershopping di Pasar Kemboja.

Dan nak dijadikan cerita pula, perkahwinan anak mereka adalah dengan salah seorang anak bekas ra…