Langkau ke kandungan utama

Dengan RM50, Mereka Berjaya Beli Rumah RM200K

Fuh, tengok pada tajuk artikel ni memang tak boleh tahan. Betulkah dengan hanya modal permulaan RM50, ada individu berjaya beli rumah yang berharga lebih RM200K sebuah? Ya, memang benar .. harga RM50 yang mereka bayar itu adalah merupakan harga ilmu Rahsia Pinjaman Rumah yang telah disediakan oleh Tuan Wahi Abdul Rashid.

Tuan Wahi Abdul Rashid merupakan segelintir daripada usahawan Malaysia yang berjaya di dalam bisnes tersendiri. Untuk pengetahuan, Tuan Wahi merupakan pengasas syarikat sewa kereta Green Matrix Car Rental, malah beliau dikenali dan digelar Otai Kereta Sewa.

Walaupun begitu, otai ini tidaklah begitu bijak dalam soal menguruskan kewangannya sehingga gagal untuk memiliki rumah sendiri. Ada syarikat sewa kereta, tetapi tak mampu untuk beli rumah sendiri? Uhh pelik sungguh, ye tak?

[Baca] 5 Rahsia Untuk Memiliki Rumah Sendiri di Usia Muda

Namun, segalanya berubah apabila berjaya belajar cara untuk menguruskan kewangannya. Dari situ, Tuan Wahi berjaya memiliki rumah sendiri sebanyak 4 buah dalam masa 5 tahun sahaja! Beliau belajar cara menggunakan wang dengan sebaiknya untuk pelaburan hartanah.

Dengan RM50, Mereka Berjaya Beli Rumah RM200K

Dan kini; kisah, teknik, cara dan kaedah yang telah beliau gunakan itu akhirnya dihimpunkan dalam sebuah ebook untuk diikuti oleh orang lain yang masih berimpian untuk memiliki rumah sendiri. Modal untuk mendapatkan ebook ini cuma RM50 sahaja (ketika saya menerbitkan artikel ini).

Menerusi ebook Rahsia Pinjaman Perumahan ini, ia telah bantu sekurang-kurangnya lima individu untuk membeli dan memiliki rumah sendiri. Lihat pengakuan daripada mereka setelah membaca ebook ini yang berharga RM50 ... dari modal ilmu RM50, ada di antara mereka berjaya beli rumah sendiri dengan harga lebih RM200K!
Dengan RM50, Mereka Berjaya Beli Rumah RM200K
Dengan RM50, Mereka Berjaya Beli Rumah RM200K
Wahh .. usahawan homestay ini pun ambil ilmu dari ebook Tuan Wahi ni. Kalau ada yang tidak tahu, Che Syazwan adalah antara usahawan yang berjaya di dalam bisnes homestay. Usahwan Homestay sebagai sumber pendapatan kedua ...fuh... kalau anda Google mengenai homestay sekitar Terengganu, anda akan nampak homestay milik Che Syazwan ini muncul ...
Bagaimana cara nak beli rumah sendiri
Cara-cara nak dapatkan pinjaman perumahan dengan gaji kecil
Bagaimana cara nak beli rumah sendiri dengan gaji kecil
Kalau anda berminat nak memiliki ebook hasil perkongsian ilmu mengenai cara nak beli rumah sendiri oleh Tuan Wahi, boleh klik pada pautan di bawah ini ...

[+] Rahsia Pinjaman Perumahan - Bagaimana Nak Beli Rumah 2 Tahun Sekali!

Semoga anda dapat manfaatkan dengan baik.


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Pelbagai panduan dan kaedah yang menarik untuk membantu anak muda mendapatkan rumah sendiri. Banyak info yang membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul .. harapan saya perkongsian ini dapatlah bantu mereka sedikit sebanyak, paling tidak ada ilmu mengenainya.

      Padam
  2. Bagus panduan ini pasti memberi semangat kepada mereka yang sedang mencari rumah

    BalasPadam
  3. memang bagus sekali panduan ni bagi mereka yang nak beli rumah tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kalau betul berazam nak beli rumah sendiri, kena dapatkan panduan ni.

      Padam
  4. Untung sekarang ni banyak ebook dan kursus kewangan yg murah. Belasan tahun dulu, or at least 10 years ago, kursus sebegini bukan main mahal lagi dari rm400 hingga beribu. Jadi saya beli buku je buat panduan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm dulu tak ramai SIFU .. sekarang dah banyak guru dan orang yang berilmu dalam bidang hartanah ni.

      Padam
  5. Hebat mereka yang bijak bertindak ni

    BalasPadam
  6. Terima kasih atas perkongsian menarik ni :)

    BalasPadam
  7. Bagus panduan ni untuk pembeli rumah. Terima kasih.

    BalasPadam
  8. Panduan yang berguna.Terima kasih.

    BalasPadam
  9. Bagus panduan ni untuk pembeli rumah. Terima kasih.

    Espiar WhatsApp

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…