SEO bantu blogger muda ini raih RM7K dalam masa seminggu. Kagum. Itulah perkara pertama saya luahkan kepada blogger muda ini - +Khairul Asrol . Apa yang saya kagumkan? Kerana blogger muda ini telah berjaya raih jualan satu produk affiliate sehingga RM7000 hanya dalam tempoh seminggu (sebenarnya tak sampai 7 hari pun). Hebat bukan? Kalah ramai affiliate yang lain yang lebih senior dan lebih pengalaman. Apa rahsianya?

Rahsia telahpun saya nyatakan, iaitu penulisan bersenikan SEO (Search Engine Optimization). Tapi ia bukan seni penulisan biasa. Seperti saya katakan tadi, ia ada seni sendiri, yang membolehkan sebuah entri informasi memberikan pendapatan sehingga mencecah RM7 ribu dalam masa singkat.
SEO Bantu Blogger Muda Ini Raih RM7K Dalam Masa Seminggu

SEO Bantu Blogger Muda Ini Raih RM7K Dalam Masa Seminggu

Teknik SEO ramai blogger berkemahiran boleh lakukan. Tetapi untuk menjadikan sebuah entri atau blog post itu menghasilkan jualan pada sesuatu produk bukanlah mudah. Namun, blogger ini bukan jenis yang suka makan sorang, itu yang saya tambah tabik pada dirinya.

Seni menulis sebuah entri SEO yang hasilkan jualan perlu ada teknik penulisan yang memikat. Ramai yang menulis untuk memaksa, seperti Like dan Share. Tetapi apa yang blogger ini kongsikan ialah teknik menulis yang lebih kepada informasi yang meyakinkan. Menjual sesuatu dengan memberikan manfaat. Atau dalam erti kata pemasaran internet, soft selling. Soft Selling - anda jual manfaat yang boleh dapat apabila beli satu produk dan bukan Hard Selling yang seolah memaksa orang untuk membeli produk.

SEO telah bantu sebuah entri penulisan Khairul Asrol berada di top enjin carian Google.

Apabila berjaya berada di tempat pertama, perkara kedua yang utama ialah bagaimana entri yang sudah berada di atas enjin carian ini boleh memberikan income? Inilah yang ada pada blog post karangan Khairul Asrol yang membolehkan dia memperoleh jualan produk sehingga RM7K dalam masa kurang seminggu!

Dua perkara penting saya belajar, iaitu ...
  • SEO - Memastikan entri atau blog post berkaitan satu-satu produk berada di tempat pertama enjin carian.
  • Seni Penulisan Soft Selling - Menulis 'review' produk itu akan kebaikan dan manfaatnya pada yang ingin mendapatkannya.

Dua teknik yang saya belajar dari Khairul Asrol akhirnya buahkan hasil sendiri untuk saya. Alhamdulillah, saya berjaya dapat 3 jualan hanya menerusi satu blog post dalam tempoh 5 hari. Sesuatu yang menggembirakan saya. Terima kasih pada Khairul Asrol kerana berkongsi ilmu yang telah membawanya berjaya raih RM7K menerusi affiliate dalam masa kurang seminggu!
Anda nak tahu apakah rahsia dan teknik yang telah digunakan oleh blogger muda ini sehingga dapat income sebegitu lumayan hanya menerusi affiliate?

Ok, anda boleh baca di sini - Strategi Pemasaran Produk Yang Baik

Affiliate, salah satu cara untuk anda jana income menerusi blog. Affiliate tidak perlu bayar apa-apa, ia merupakan satu perniagaan online tanpa modal wang yang boleh anda sertai.

Untuk fahami lebih apa itu affiliate, anda boleh daftar untuk menonton satu webinar percuma mengenainya di sini - Jom Affiliate

Dah daftar tetapi belum dapatkan apa-apa income menerusinya lagi? Ok, saya sarankan anda untuk dapatkan satu kursus video lengkap mengenai affiliate ini - http://is.gd/kursusaffiliate



31 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tahniah diucapkan kepada blogger muda tersebut...thumbs up and keep on working for it...

    BalasPadam
  2. memang kagum gile 7K dlm seminggu.........u are my sifoo

    BalasPadam
  3. Peh, power betul :-) Tahniah orang muda.

    BalasPadam
  4. thanks kpd tok guru HH juga sbb rajin berkongsi informasi :)

    BalasPadam
  5. memang hebat...ramai yang kagum...tahniah :D

    BalasPadam
  6. hebat.. kagum toi...
    bila lah nak merasa camtu.. ;)

    BalasPadam
  7. Orgnya kecik2 comel je. Tapi fuiyooo rm7k. Semart sungguh

    BalasPadam
  8. Mmg budak ni power...sepower bro HH jugak...tahniah bro dapat status elite dalam Infokerjaya!

    BalasPadam
  9. hebat ni..meh le sharing sikit apa rahsia tuh..ehehe..pm meh..:D

    BalasPadam
  10. Hebat ni..Dan beliau juga sebenarnya tak keberatan untuk berkongsi ilmu...Alhamdulillah semoag terus berjaya..Untuk HH jugak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih banyak-banyak .. in Sha Allah .. saya dalam usaha ke arah itu.

      Padam
  11. 7k dalam masa seminggu..hebatttt..

    BalasPadam
  12. Bukan mudah untuk jadi senang..tapi kalau dah tau cara..insyallah akan berjaya

    BalasPadam
  13. terima kasih bro atas perkongsian ini. terharu. semoga bro jugak akan lebih murah rezeki nanti. amin.

    BalasPadam
  14. Memang kagum la... Tahniah untuk Khairul Asrol :)

    BalasPadam
  15. Speechless. Memang hebat. Tahniah untuk KA..

    BalasPadam
  16. tahniah..masih merangkak lagi ni nak belajar seo..huhuhu

    http://www.rinaprettyhealthy.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement