As-Salam.
Tak dapat nak daftar akaun dengan Google Adsense? Hakikatnya ialah, Google Adsense belum disediakan dalam bahasa Malaysia, jadi ... anda jangan buat permohonan dalam bahasa ini, gunakan English apabila ia meminta info mengenai bahasa ketika membuat permohonan.

Dan, diingatkan sekali lagi .... blog anda perlu TERLEBIH dahulu sudah diterbitkan, dan mempunyai beberapa entri yang kaya dengan informasi. JANGAN mohon selagi anda tiada blog yang kaya dengan kandungan, yang ada trafik paling busuk pun .... mesti nak kena ada 100-200 pageviews sehari - lebih tinggi lebih baik.

Setelah blog anda sudah ada pembaca tersendiri, dan ada trafik yang konsisten, baru anda apply Google Adsense, dan dinasihatkan andai anda punyai lebih dari satu blog, semua blog tersebut mestilah mempunyai setting bahasa (language) dalam bahasa Inggeris (English), walaupun isi kandungannya adalah dalam bahasa Malaysia.

Terima kasih kerana sudi membaca, dan selamat mencuba.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement