As-Salam. 
Jika mahu blog anda semakin menyerlah dalam enjin carian terutama yang menggunakan platform Google Search, anda perlulah menyertai komuniti Google+1 dan meletakkan butang Google+1 dalam blog anda.


Ia merupakan satu aplikasi perkongsian serta salah satu penarafan yang boleh dilakukan oleh pengunjung blog anda bagi memudahkan enjin carian mencari isi kandungan yang berkaitan serta bermutu.

Butang ini akan memberikan satu isyarat atau tanda bahawa isi kandungan anda adalah relevan dengan tajuk yang diberikan. Ia juga meningkatkan keutamaan entri anda berdasarkan tajuk. Pengunjung yang merasakan isi entri adalah sangat relevan dan sesuai serta mempunyai kandungan terbaik berdasarkan tajuk, akan klik butang ini ... lalu memberikan signal kepada enjin carian Google bahawa ia merupakan entri berkualiti.


Dengan cara itu, Google akan menyerlahkan entri anda dalam enjin carian, lalu meningkatkan jumlah trafik ke blog. InsyaAllah.

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Ok, thanks for the suggestion..looking forward to create my account in Google +1 and to join the community as well! CC:

    BalasPadam
  2. saya dah ada akaun Google+ ni..bagus jugak..mmg ada improvement di blog dr segi kekerapan viewers dtg..kdg2 tu ada yg bg komen di kalangan yg tak pernah dtg pun. blogwalking pun xde :-) tp org dtg jugak..

    BalasPadam
  3. wow..best nyer..nak try gal la..info yg amat berguna..t.ksh HH sudi berkongsi..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement