Mungkin ramai yang tak tahu, saya merupakan pengguna jenama smartphone Realme. Realme merupakan jenama telefon pintar untuk pengguna pertengahan, salah satu cabang daripada Oppo. Realme setakat post ini ditulis telah mengeluarkan 6 smartphone yang harganya cukup berbaloi untuk dimiliki iaitu Realme C1, Realme C2, Realme 2, Realme 2 Pro dan yang terbaru Realme 3 dan Realme 3 pro.

Saya merupakan pengguna smartphone Realme 2 Pro yang saya beli menerusi laman web Shopee. Harga smartphone ini semasa saya beli adalah RM999, iaitu untuk variasi 64GB RAM/128GB.

Realme 2 Pro Memang Berbaloi Beli - Sesuai Untuk Kaki Game Online

Realme 2 Pro harga menarik di Shopee
Setakat ini, saya memang berpuas hati dengan pembelian Realme 2 Pro ni. Ia sebuah smartphone yang cukup berkuasa. Saya beritahu ni sebab smartphone ni boleh main PUBG Mobile dengan high setting dengan lancar tanpa masalah.

Paparan memang awesome la untuk bermain game online macam PUBG Mobile yang makan banyak memori.

Fungsi Game Space

Menerusi Realme 2 Pro, saya boleh main game di smartphone tanpa masalah kerana adanya fungsi Game Space. Ia sangat membantu, malah permainan saya jadi lebih lancar dengan adanya fungsi ini. Memang terbaiklah Realme 2 Pro ini. Serius !!

Beli Realme 2 Pro di Shopee

Saya beli smartphone ni pada akhir tahun 2018. Waktu tu, memang ada promosi Realme besar-besaran di Shopee dan juga Lazada Malaysia.
Realme 2 Pro Beli Online di Shopee


Spesifikasi asas Realme 2 Pro:
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 660 AIE Processor
  • CPU cores: Octa-core
  • CPU frequency: 1.95GHz
  • GPU: Adreno GPU 512
  • Size: 16cm (6.3”)
  • Screen Type: IPS (In-Cell) LCD 
  • Screen Resolution: 2340*1080, FHD+, 408 PPI 
  • Touch Panel/ Type: 2.5D, Gorilla® Glass 3
  • Rear Camera - Pixel: 16 MP + 2 MP, Camera Aperture: f/1.7 + f/2.4, Flash/Soft Light: Back LED Flash
  • Front Camera - Pixel: 16 MP, Camera Aperture: f/2.0 

Mantap tak? Mestilah .... dengan harga di bawah RM1000, saya dapat sebuah smartphone yang ada perkakasan yang cukup power.

Gambar yang terhasil pun memang cantik dan puas hati. Malah, isteri saya suka gunakan kamera Realme 2 Pro ni untuk ambil gambar percutian dan aktiviti kami kalau nak buat Photobook. Bila cetak, gambar kelihatan jelas .. tak pecah pixel.

Jadinya, kalau anda kaki game online dan suka ambil gambar  ... saya memang syorkan untuk anda dapatkan smartphone ini.

Nak tengok gambar-gambar yang saya ambil guna smartphone ini, boleh follow akaun Instagram saya di sini - https://instagram.com/hasrulhassancom

Promosi Realme 2 Pro di Shopee

Harga diskaun Realme 2 Pro Beli Online di Shopee


Buat pengetahuan anda, harga smartphone Realme 2 Pro kini dijual lebih murah di Shopee dan Lazada setelah Realme 3 Pro dikeluarkan. Nak tahu berapa harganya?

Huhuhu .. anda boleh dapatkan dengan harga bermula RM799 sahaja.

Boleh terus lihat di official Realme di sini -  Shopee Malaysia

Weihh untung banyak tu sebab dah banyak diskaun diberikan. Serius .. saya jeles kalau anda beli dengan harga tawaran macam tu.

Anda juga boleh lihat promosi Realme di laman web Lazada. Boleh terus lihat promosi Realme tu kat link ini - Promosi Realme di Lazada Malaysia

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement