Foto dan Gambar Nadiyah Shahab. Anda kenal dengan nama pelakon cantik berasal dari Singapura ini? Jika anda mengikut drama-drama Encik Suami Mat Salih Celup, Mr. Hijab dan terbaru Shah & Zam, tentu kenal dengan wajah seakan-akan anak patung ini.

8 Foto Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura Bakal Isteri Ben Ali

Foto Cantik Nadiyah Shahab
Nama Nadiyah Shahab pernah viral kerana wajahnya dikatakan seperti anak patung, ketika majlis pertunangan dengan Nur Ali Nadzwan atau lebih dikenali sebagai Ben Ali. Gadis kelahiran Singapura berusia 27 tahun ini memang cantik, apatah lagi berasal dari keturunan Arab-Jawa.
Foto Cantik Nadiyah Shahab
Foto Cantik Nadiyah Shahab
Nadiyah Shahab atau nama sebenarnya, Sharifah Nadiyah Bt. Syed Fuad Al Shahab lahir pada 29 Mei 1991. Gadis yang juga bakal menjadi isteri kepada Ben Ali ini berbintang Gemini dan mempunyai ijazah dalam jurusan undang-undang dari Universiti of London, Singapura.

Nadiyah Shahab adalah anak sulong daripada dua adik-beradik.

Mula Dikenali Menerusi 'Lost at Sea'

Gadis yang juga aktif sebagai model bertudung/hijab ini pernah mengacara program TV, Lost at Sea. Malah, namanya mula meniti di kalangan netizen apabila kisahnya dipaparkan dalam Majalah Esquire dalam artikel yang bertajuk ‘The Women We Love of Instagram’ kerana mempunyai pengikut Instagram yang ramai dalam masa yang singkat!
Foto dan Gambar Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura
Foto dan Gambar Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura



Foto dan Gambar Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura
Nadiyah Shahab bukan sekadar cantik, berkelulusan tinggi tetapi juga seorang yang suka travel, beraktiviti lasak dan mengagumi kepimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad, nyata gadis Singapura ini sehati sejiwa dengan bekas pelakon Ben Ali, yang juga merupakan penyokong kuat Kerajaan Pakatan Harapan...huhu.

Tampil Seksi di Instagram

Walaupun Nadiyah Shahab sering tampil seksi dan mengiurkan di Instagram, kecantikan pelakon ini tak pudar walaupun mengenakan pakaian yang menutup tubuh dan bertudung. Saya fikir, Nadiyah patut memikirkan langkah untuk berhijrah ke arah lebih baik, apatah lagi bila sering tampil sebagai model pakaian muslimah... tak gitu?
Foto dan Gambar Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura

Moga Nadiyah Shahab akan tampil menjadi seorang wanita yang lebih berpakaian sopan, tidak lagi terlalu mendedahkan tubuhnya yang menawan itu apabila sudah menjadi isteri sah kepada Ben Ali, yang kini bergiat agak aktif dalam politik Malaysia.

Foto 'Barbie Doll' Nadiyah Shahab

Gambar Nadiyah Shahab ketika majlis pertunangan dengan Ben Ali, pada pertengahan bulan Januari 2018. Gambar inilah yang menjadi tular, dan seterusnya memberikan jolokan 'Barbie Malaysia' kepada pelakon ini. Mereka berdua dijangka diijabkabulkan pada bulan November 2018.
Foto dan Gambar Cantik Nadiyah Shahab, Pelakon Dari Singapura

Telemovie - Misteri Maria

Dibintangi Nadiyah Shahab, Zizan Razak, Mas Khan, Zila Bakarin. Ditayangkan di NTV7, 25 Mac 2018.


Kredit: Instagram Nadiyah Shahab

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement