Adakah anak anda merupakan calon lepasan SPM 2017? Atau adakah anda mencari penajaan dan biasiswa untuk sambung belajar di IPT pilihan selepas menerima keputusan SPM terkini? Aha, ok ..sukacita nak maklumkan bahawa Program Penajaan Pendidikan Petronas (PETRONAS Education Sponsorship Programme) telah dibuka untuk permohonan.

Permohonan untuk program penajaan atau biasiswa Petronas ini mula dibuka pada 15 Mac 2018, dan akan ditutup pada 22 Mac 2018. Jadi, andai mahu memohon mendapatkan tajaan daripada Petronas ini, perlu cepat mengisi borang permohonan online yang disediakan.

Cara Memohon Biasiswa Tajaan Petronas 2018

Cara Memohon Biasiswa Petronas 2018
Bagaimana cara mahu memohon biasiswa menerusi Program Penajaan Pendidikan Petronas ini?

Ok. Pertama sekali, anda perlu memohon secara online menerusi portal berikut - https://educationsponsorship.petronas.com.my

Anda perlu daftar dan masukkan butiran yang diminta.

Setelah pendaftaran berjaya, barulah anda login ke portal itu untuk proses permohonan seterusnya.

Satu perkara yang perlu anda tahu bila memohon biasiswa Petronas 2018 ini ialah, tapisan dan saringan akan dilakukan. Ini melibatkan juga proses temuduga yang akan dilakukan kepada calon yang terpilih dipanggil.
[post_ads]
Untuk info dan panduan lebih lengkap tentang cara memohon penajaan atau biasiswa menerusi program ini, sila rujuk dan baca panduan di bawah. Anda boleh simpan (save-as) atau cetak (print) dengan klik butang kekotak kecil di penjuru.



Semoga berjaya.

Sila kongsikan kepada yang lain kerana tarikh tutup permohonan untuk penajaan pendidikan Petronas ini akan tamat pada 22 Mac 2018.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. kepada adik2 cubalah mohon.. untung kalau dpt biasiswa petronas ni

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement