Mereka buat dropship je, tapi jualan atau sales berjaya cecah jutaan ringgit. Nampak macam cerita mengarut dan nak umpan anda untuk membaca. Tetapi sebenarnya memang dah banyak bukti pun yang mengatakan boleh buat duit dan capai jualan juta-juta ringgit sebulan dengan dropship ni. Tentu ramai nak tahu bagaimana caranya kan?

Selalunya yang boleh dapat jualan juta-juta ni adalah pemilik (owner) produk. Ini memang logik la sebab nama pun owner product kan, sure lah mereka yang akan dapat habuan paling besar. Yang berniaga biasa-biasa ni, yang berada di bawah ni, kadang nak maintain jual 1-2 unit pun rasa parah dah, ini kan pula dapat jualan jutaan ringgit.

Sale Dapat Jutaan Ringgit Dengan Dropship, Bagaimana Caranya?

Tetapi, ianya tak mustahil sebenarnya. Dengan ilmu, kaedah, cara dan tools yang betul, in Sha Allah boleh. Makanya, saya pun buatlah sesuatu untuk ketahui bagaimana dengan buat dropship ini, boleh dapat sale juta-juta.
Strategi Dropship jualan jutaan ringgit
Strategi otai buat jualan jutaan ringgit dengan dropship
Baru-baru ni saya dapat tahu tentang ilmu ini daripada seorang usahawan online ni. Katanya, beliau berjaya korek rahsia daripada otai dropship yang berjaya hit sale jutaan ringgit. Setelah dia hadam strategi otai-otai dalam dropship ni, barulah dia sedar banyak benda-benda "biasa" yang ramai newbie tak ambil kisah, tapi diorang (otai) ni sangat-sangat kisah. Mungkin itu salah sebab kenapa mereka tu berjaya jual barang dropship dan capai jualan juta-juta.. fuh.

Meh lihat apakah rahsia yang telah berjaya dikorek tersebut...

Strategi Pilih Produk

Ramai newbie cuma akan pertimbangkan sekitar 3 faktor sahaja sebelum join dropship. Tetapi otai-otai akan pertimbangkan sehingga enam faktor! Haaa... kena sedar ni, bukan semua produk senang nak hit sale juta-juta ni. Banyak faktor kena ambil kira. Kalau dah kurang mendalam kaji dari segi memilih produk, bagaimana nak harap produk dropship tu boleh terjual dengan laris.

Strategi Pemasaran

Sekarang ni ramai pesaing sanggup spend banyak duit untuk marketing. Lepas tu, pandai pulak buat copywriting power-power. Yelah, mereka banyak timba ilmu daripada pelbagai panduan. Memang teknik copywriting hebatlah. Uhh .. pastu pula, respon pun pantas dan mesra. Jadinya, bagaimana dropship newbie ni nak bersaing dengan mereka? Mereka respon cara automatik, yang baru nak belajar jual produk ni .. masih lagi guna PM PM .. sampai ambil masa 2-3 hari baru nak balas. Manalah pelanggan tak lari .. aiyoo ...

Haaa.... sebenarnya ada trick yang otai-otai gunakan untuk buat prospek atau bakal pelanggan "lebih teracun" untuk beli dengan mereka.
[post_ads]

Strategi Kembangkan Bisnes Dropship

Kalau perasan, ramai agen droship yang cepat puas hati. Pada mereka, yang penting ada untung...cukuplah. Jangan rugi je. Jika ada yang berpandangan jauh sikit pun, biasanya cuma akan tambahkan bajet dalam marketing je! Jika sebelum ni gunakan servis blogger untuk tulis review, sekrang dah mula guna FB Ads, kemudian Google Adwords.

Tetapi.

Berbeza dengan otai-otai dropship. Mereka akan buat satu strategi lain (rahsia) untuk pastikan sale lebih pantas untuk hit jutaan ringgit. Dengan strategi ini, semuanya lebih terancang dan tersusun. Jeng ..jeng ...jeng.

Anda tentu nak tahu lebih lanjut mengenai strategi-strategi di atas lebih lanjut kan? Dan mesti nak tahu beberapa strategi lain yang akan tunjuk cara nak buat dropship dan dapat sale jutaan ringgit.

Berita baik.

Usahawan online ni dah usaha untuk korek segala rahsia otai-otai dropship. Bukan mudah tu .. alhamdulillah, dengan keazamannya, akhirnya dia dah susun cantik-cantik step-by-step strategi-strategi yang wajib dilakukan oleh usahawan dropship jika mahu capai sale juta-juta.

Hmm .. ya saya tahu mungkin ramai di kalangan anda sekarang dah hampir give up buat dropship. Memang ramai. Di kalangan rakan saya pun ada yang dah putus asa jual produk orang lain ni. Untung tarak, duit dan masa sahaja yang terbuang. Malah, ada tu yang terpaksa susun stok buat perhiasan pun ramai. Memang sadis tu.
[post_ads_2]
Baiklah. Usahawan online ni dah sedia nak bantu anda. Jika ada sesiapa yang fikir mahu improve income dari dropship ni, boleh tonton video yang telah disediakan berdurasi 2 jam. Ia akan dedahkan kepada anda strategi-strategi yang digunakan oleh otai dropship untuk capai sale jutaan ringgit.

Jika anda tonton video tersebut, in Sha Allah, akan lebih nampak hala tuju bisnes dropship ni. Seperti saya katakan di awal post tadi, jika kena cara, kaedah, tools yang digunakan .. bisnes dropship anda pun boleh capai jualan atau sale sampai jutaan ringgit ni. Ehh .. orang lain boleh .. otai-otai tu boleh .. kenapa tidak anda?

Memang tiada sebarang jaminan yang anda akan berjaya. Ia bergantung dengan usaha. Dah ada ilmu pengetahuan dan segala bagai tools .. kalau tak buat, tak bertindak ikut strategi .. bagaimana nak mencapai apa yang diharapkan tu. Tapi In Sha Allah kalau buat betul-betul dan amalkan, akan nampak hasilnya nanti.

Oh ya, jika anda nak tahu lagi, video berdurasi 2 jam tu tak akan tunjuk benda teknikal macam cara nak gunakan FB Ads atau apa .. ia cuma akan buka mata anda tentang teknik marketing yang selama ini anda abaikan. :)

Berminat tak? Jika minat nak tahu strategi ni, boleh ke laman seterusnya ini - Akses Video

Semoga berjaya.

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Dropship .. kalau nak untung dan buat sales juta juta ni .. JANGAN JUAL KAT MESIA .. jual oversea. :) Pastu, gunakan laman web dari China untuk borong barang murah, dan jual dengan USD.

      Padam
    2. tak terfikir pula cara ini. terbaik lah cara tusn hasrul berfikir. otsk bisned ni.

      Padam
    3. maaf sy confuse, bukan ke dropship ni kita amek untung atas angin, ibarat orang tengah yang tak pegang barang, tapi kenapa En hasrul saran kami borong barang ?

      Padam
    4. Sbb bila borong, harganya lebih murah. Jgn fikir nak untung atas angin sahaja, kena faham cara nak buat marketing, kena letak usaha dan sedikit MODAL. Bila borong, harga jadi lebih murah, maka bolehlah anda jual murah kat orang lain juga. Rahsia dia - PREORDER. Anda dapatkan PERMINTAAN dahulu, dan baru gunakan cara DROPSHIP ni.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement