Cara memohon kemasukan ke tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Putrajaya (SMKA) Tahfiz Model Ulul Albab (TMUA). Sejak akhir-akhir ini, semakin ramai ibu bapa yang mempunyai anak yang menghadapi UPSR mahu menghantar anak mereka ke tingkatan satu sekolah tahfiz model ulul albab.

Anak saya salah seorang daripada lepasan UPSR 2016 yang diterima masuk ke sekolah tahfiz model ulul albab. Ia merupakan sekolah kawalan di bawah Kementerian Pendidikan, dengan kemudahan asrama.

Permohonan Kemasukan Tingkatan Satu SMKA Putrajaya TMUA 2018

Cara Mohon Tingkatan Satu SMKA Putrajaya TMUA
Permohonan masuk ke mana-mana SMKA TMUA di bawah Kementerian Pendidikan adalah terbuka untuk semua murid lepasan UPSR, namun begitu, keutamaan selalunya diberikan kepada mereka yang tinggal berdekatan, atau di dalam negeri atau daerah tersebut.

Untuk ibu bapa dan murid yang belajar di sekitar Putrajaya, yang mahu memohon masuk ke tingkatan satu SMKA Putrajaya TMUA, boleh berpandukan pada paparan di bawah ini. Anda boleh cetak dengan 'save as' ke komputer anda untuk rujukan.

Panduan Memohon Tingkatan Satu 2018 Sekolah Kawalan di Putrajaya




Maklumat di atas bukan sahaja akan bantu atau berikan panduan bagaimana nak memohon masuk ke tingkatan satu SMKA Putrajaya TMUA, tetapi juga panduan untuk memasuki tingkatan satu sekolah-sekolah kelas aliran agama (KAA) di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia di Putrajaya.

p.s: Butiran di atas mungkin berubah atas pindaan yang dilakukan oleh KPM bila-bila masa.

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. good sharing. bole buat persediaan utk anak darjah 6 nnt. sy yang tinggal di putrajaya pun tak tau hehe..

    BalasPadam
  2. Tuan, sekolah ni ada asrama ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekolah TMUA semua ada asrama, kerana jadual tahfiz yang ketat.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement