Perghh .. untunglah siapa yang duduk di Wilayah Persekutuan. Saya dapat info, pihak Pemuda Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan akan memberi bantuan petrol percuma kepada semua penunggang motosikal di setiap kawasan Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya setiap awal bulan bermula April 2017. Ia satu berita yang pasti akan melegakan warga 3 kotaraya ini.

Saya memetik berita yang dilaporkan oleh MStar yang mengatakan bahawa Program Isi Minyak Motor Percuma ini mensasarkan lebih 117,000 penunggang motorsikal di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan; tanpa mengira latar belakang dan parti politik.

Petrol Percuma Untuk Penunggang Motorsikal di Wilayah Persekutuan

Petrol Percuma Untuk Penunggang Motorsikal di Wilayah Persekutuan

Program yang membabitkan kos kira-kira RM250,000 ini adalah bertujuan untuk meringankan beban penunggang motorsikal yang terbeban dengan kenaikan harga petrol di pasaran sejak akhir-akhir ini.

Program ini telahpun dilancarkan pada 22 Februari (Rabu) di sebuah stesen minyak di Taman Seri Rampai, KL; yang menyaksikan lebih 600 buah motorsikal menerima petrol percuma.

Program ini akan bermula secara menyeluruh bermula April 2017. Jadi, buat mereka yang menunggang motorsikal di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan, bolehlah ambil peluang ini nanti untuk jimat belanja petrol.

Pun begitu, pemberian petrol percuma ini terhad untuk penunggang motosikal di bawah 150cc, dan hanya diberikan pada setiap awal bulan sahaja. Pemberian petrol percuma ini juga hanya terdapat di stesen-stesen minyak tertentu sekitar Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan.

Saya masih lagi mencari maklumat berkaitan senarai stesen minyak terbabit, yang mungkin perlu dirujuk kepada pihak Pemuda BN WP yang menjadi penganjur.

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement