Panduan Menjadi Penternak dan Usahawan Kambing. Berminat nak jadi seorang penternak kambing dan jana pendapatan sebagai seorang usahawan kambing yang berjaya? Saya nak kongsikan sebuah panduan ni, memang bagus dijadikan rujukan untuk mereka yang berminat nak jana pendapatan menerusi penternakan kambing.

Panduan yang ingin saya syorkan ini adalah hasil usaha saudara Mohamed Farid Sulaiman, seorang usahawan berjaya di dalam penternakan kambing ini.

Panduan Untuk Menjadi Penternak dan Usahawan Kambing

Panduan ini disediakan di dalam bentuk ebook yang boleh anda muat turun ke komputer, tablet mahupun telefon pintar anda. Ia satu panduan yang akan bantu anda untuk memulakan penternakan kambing sehinggalah anda dapat memasarkannya.
Panduan Untuk Menjadi Penternak dan Usahawan Kambing
Antara kandungan dalam panduan ini ialah ..
  • Bagaimana mencari sumber modal bagi projek penternakan anda
  • Tips pemilihan baka kambing untuk memulakan projek penternakan anda
  • Bagaimana membina kandang dengan kos yang rendah
  • Bagaimana menyediakan bekalan makanan yang mencukupi dengan kos yang rendah untuk ternakan anda
  • Bagaimana memerah susu kambing dengan betul
  • Bagaimana menyambut kelahiran kambing
  • Gejala-gejala atau penyakit-penyakit yang selalu dihidapi oleh kambing dan bagaimana cara merawatnya, serta
  • Bagaimana memasarkan ternakan kambing anda
Ia ditulis berdasarkan perkongsian pengalaman ramai penternak kambing berjaya termasuklah penulis ebook ini sendiri. Diolah supaya ianya disusun dalam bentuk A-Z bagaimana menjadi seorang penternak dan usahawan kambing yang meraih pendapatan bulanan yang lumayan.

Anda tentu sedar bahawa industri ini mempunyai permintaan yang tinggi, bukan sahaja di Malaysia malah di luar negara.

Ilmu Mahal Dari Pengalaman Sebenar

Di dalam ebook Rahsia Kambing ini, terdapat banyak ilmu, pengalaman dan pengajaran.... ilmu-ilmu yang terdapat di dalamnya mampu mengelakkan anda daripada kerugian beribu-ribu ringgit, malah dapat membantu melancarkan usaha anda untuk memulakan penternakan kambing.

Saya berikan sinopsis ringkas apa yang bakal anda tahu dan belajar dari ebook ini ..

1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing
Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.
6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu
Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing
Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran
Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.

Amacam? Rasanya cukup lengkap dah tu .. dan untuk masa terhad terdapat beberapa bonus tambahan untuk mereka yang benar-benar mahu menjadikan penternakan kambing satu sumber pendapatan yang lumayan.

Jika berminat mahu dapatkan bonus-bonus khas termasuk contoh kertas kerja untuk mendapatkan pinjaman bagi penternakan kambing, maka seharusnya anda muat-turun panduan ini sekarang.
Klik pautan berikut - Rahsia Kambing
Harga panduan ini adalah RM47 sahaja, termasuk dengan bonus-bonus terhad yang diberikan.

Elok buat bisnes penternakan ini, apatah lagi live-stock sebab permintaannya sentiasa ada dan akan meningkat apabila tiba hari perayaan.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post
    and the rest of the website is also really good.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement