16 Kebaikan Air Berhidrogen Tinggi Untuk Manfaat Kesihatan. Ramai yang tahu bahawa air adalah molekul yang terdiri dari atom Oksigen dan Hidrogen. Dan ramai juga tahu bahawa tubuh manusia terdiri hampir sepenuhnya dengan air. Jadi, secara amnya ... tubuh manusia ada banyak kandungan Oksigen dan Hidrogen.

Untuk info, kandungan air (saintifiknya dikenali H20) pada tubuh bayi boleh mencapai sehingga 75% - 80% air, dan apabila meningkat umur kandungan air akan berkurang mencapai antara 60% - 65% pada seorang manusia biasa. Otak manusia antara organ dalam tubuh manusia yang mengandungi paling banyak air iaitu terdiri dari 85% air dari keseluruhan tubuh.

Kebaikan Air Berhidrogen Tinggi Harus Ramai Tahu

Kebaikan guna air berhidrogen tinggi
Tubuh badan manusia memerlukan air untuk berfungsi. Dalam pepatah sains, air dianggap sebagai permulaan sebuah kehidupan. Tanpa air, hidupan adalah agak mustahil untuk wujud.

Inilah sebab mengapa sangat disarankan seorang manusia dewasa mengambil sehingga 7- 8 gelas air sehari. Tambahan lagi, tubuh manusia tidak punya upaya untuk menyimpan air secara berterusan. Dan air yang dimaksudkan bukanlah air berbentuk kopi, teh tarik, milo ais atau air bikarbonat.

Air Adalah Penyembuh

Air dipercayai sejak lama adalah antara bahan penyembuh terbaik untuk masalah kesihatan tubuh manusia. Bila demam, kita akan minum air. Bila sakit tekak, kita akan minum air. Bila tubuh badan kita berada di dalam keletihan dan penat, kita akan minum air.

Salah satu cara untuk tubuh terus mendapat segala kebaikan pada air ialah dengan meminum air yang mempunyai kandungan oksigen dan hidrogen tinggi. Produk jenama Izumio adalah salah satu produk yang menekankan secara khusus air yang mempunyai kandungan hidrogen yang tinggi.

16 Kebaikan Air Berhidrogen Tinggi

Saya suka nak senaraikan kebaikan yang ada pada air yang ada kandungan Hidrogen tinggi ini, agar kita semua dapat ilmu tambahan mengenai kebaikan air:
  1. Air hidrogen tinggi akan bantu percepatkan proses detoksifikasi seluruh tubuh.
  2. Memperlambat kerosakan tubuh badan akibat tindakan radikal bebas.
  3. Membantu mengurangkan selulit yang mencacatkan penampilan.
  4. Meningkatkan tahap ingatan dan memori pada sel-sel otak.
  5. Secara amnya membantu tubuh untuk berada di dalam tahap kestabilan agar mudah untuk merawat dan memperbaiki.
  6. Ia dapat membantu untuk meremajakan kulit.
  7. Air berhidrogen tinggi akan membantu dan percepatkan proses penyembuhkan luka.
  8. Bantu untuk penghasilan rambut yang lebat dan kuat
  9. Membantu mengurangi tekanan darah, khusus buat mereka yang ada masalah darah tinggi.
  10. Dipercayai boleh membantu menurunkan kolestrol dan masalah berat badan.
  11. Mengurangkan alergi dan asma.
  12. Sirkulasi darah dalam tubuh akan jadi lebih lancar dan lebih baik.
  13. Dengan kandungan Hidrogen yang tinggi, air boleh menyimbangkan kadar pH tubuh badan dengan lebih baik.
  14. Ia dipercayai mengatasi masalah mereka yang mempunyai masalah sembelit yang kronik
  15. Mengimbangi kadar gula untuk mereka yang ada masalah dengan kencing manis.
  16. Membantu mengeluarkan logam berat dalam tubuh.
Ok. Sekarang saya dan anda dah tahu sedikit sebanyak kebaikan yang ada pada air berhidrogen tinggi. Memang banyak kelebihan, tetapi bukan mudah untuk hasilkan air yang ada kandungan hidrogen yang banyak dalam molekul air.

Kalau ianya mudah, dah lama saya hasilkan sendiri .. huhu...

Secara amnya, kita mendapat bekalan hidrogen dari dua sumber .. iaitu dari udara yang kita sedut, dan air yang kita minum. Namun begitu, hidrogen juga boleh datang dari sumber seperti makanan, tetapi peratusannya adalah sangat kecil dan tidak memberikan impak yang besar.

Izumio Naturally Plus - Produk Air Berhidrogen Tinggi

Izumio adalah produk terbaik dari Jepun yang membekalkan air berhidrogen tinggi. Dan ada fakta mengatakan bahawa air Izumio adalah satu-satunya produk berasaskan air yang mempunyai kandungan hidrogen paling tinggi di dunia.

Izumio adalah salah satu produk berkualiti dari NaturallyPlus. Ia merupakan antara produk terlaris di Jepun, dan dipercayai telah membawa banyak perubahan dalam kehidupan masyarakat di sana. Kandungan hidrogen yang tinggi dalam air Izumio Naturally Plus telah menjadikannya ia minuman harian, yang bukan sekadar untuk kesihatan tetapi kehidupan yang lebih baik.
Jika anda berminat nak tahu lebih lanjut mengenai air ini dan bagaimana ia boleh membantu dalam pelbagai proses penyembuhan dan rawatan, anda boleh hubungi atau email:

Saudara Busu @ Jauzahanum
Email: no1msia@gmail.com
Tel: +6012 3513407

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. menarik nie, ada air berhidrogen tinggi pula. Memang perlu tahu, selama ini tak pernah ambil tahu pun...

    BalasPadam
  2. wah dahsyat inovasi orang Jepun. Menarik untuk cuba ni. Mesti banyak lagi inovasi orang Jepun yang menarik yang boleh manfaat kan kita kan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement