Merdeka Hanyalah Sekadar Satu Cuti Umum?. Perghh memang mendalam betul iklan Merdeka 2016 daripada UMW ni ... ada ayat 'makan dalam' dalam video iklan ini. Saya pun tak sangka tapi dalam masa sama, saya akui ia memang satu hakikat terutama pada golongan remaja dan anak-anak zaman sekarang. Apa mereka betul-betul faham ialah Hari Kebangsaan atau Hari Merdeka (Mendeka) hanya satu hari di mana mereka dapat bercuti selama 1 hari!.

Iklan Merdeka 2016 daripada UMW ini memaparkan sebuah kisah lelaki Cina bernama Merdeka. Kedengaran agak pelik .. tetapi dedulu memang ada ibu bapa yang menamakan anak mereka sempena satu peristiwa penting yang berlaku. Dan itulah yang terjadi pada Merdeka yang lahir pada 31 Ogos 1957.

Selamat Hari Jadi Merdeka

Video Iklan Merdeka 2016 Daripada UMW
Video iklan ini bagaimana Merdeka merasakan 31 Ogos itu adalah hari istimewa buat dirinya. Semua orang menyambutnya, dan semua orang menyeru dan bersorak akan namanya - Merdeka. Ketika zaman remaja, itulah yang dia fikir, dan dia faham .. tapi rupanya salah apa yang difahaminya. Dia naif.

Selama ini, dia fikir 31 Ogos adalah miliknya, hari istimewa untuk dirinya ... tapi rupanya ia lebih dari itu.

Zaman sekarang, apa erti Merdeka? Dulu .. sambutan Hari Kemerdekaan sangat istimewa dan dekat di hati.

Video Iklan Merdeka 2016 Daripada UMW

Jom layan iklan video Merdeka 2016 daripada UMW ini.


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement