Jual Aiskrim, Bisnes Mudah Yang Mendatangkan Income Lumayan. Musim panas, bisnes yang ada kaitan dengan air dan ais memang memberikan pulangan yang menguntungkan. Saya pernah berbisnes menjual air dan aiskrim semasa jadi pelajar sepenuh masa di IPT dulu.

Serius cakap, jual aiskrim memang menguntungkan. Dah la nak buat aiskrim tidaklah sesusah mana. Bahan-bahan nak buat aiskrim juga tidak memerlukan kos yang besar.

Bisnes Aiskrim Boleh Hasilkan Income Sampingan Lumayan Yang Mudah

Panduan Menjalankan Bisnes Aiskrim Jana Pendapatan Lumayan

Ramai yang sudah menunjukkan bahawa dengan menjual aiskrim boleh mendatangkan pendapatan bulanan yang lumayan. Malah, ada sahaja cerita usahawan jual aiskrim muncul di dada akhbar.

Jadi, saya tidaklah terperanjat andai ada usahawan yang berjaya menjana income mudah menerusi bisnes ini. Bisnes ini memang senang nak dijual. Anda hampir tidak perlu menggunakan teknik pemasaran yang hebat-hebat untuk bisnes ini, kerana permintaannya ada hampir sepanjang masa. Uhh nak-nak lagi time musim panas. Memang mudah sangat weihh ...


Cumanya ialah, anda mungkin sukar nak dapat income yang tinggi sebulan kalau tidak tahu cara-caranya.

Anda kena ingat, walaupun bisnes ini mudah nak jual, anda perlu bersaing dengan usahawan lain juga. Jadi, kenalah tahu aspek-aspek yang penting untuk berjaya dalam bisnes aiskrim ini. Meh saya kongsikan sedikit ilmu bisnes ini yang pernah saya buat satu ketika dulu - semasa jadi pelajar di USM.

Kenapa Plih Bisnes Aiskrim?

Tips Buat Bisnes Aiskrim Sendiri Jana Income Lumayan

Saya semasa belajar dulu suka buat bisnes ni sebab:


Sekarang, anda nampak tak?

Kalau kena cara yang betul, hanya dengan menjual aiskrim, anda boleh mendapat keuntungan dan menjana pendapatan sehingga RM5,000 setiap bulan.

Bolehkah berniaga aiskrim dapat income sampingan sebegitu mudah dan sebegitu lumayan? Ya, memang boleh, dan memang ada usahawan secara sambilan yang membuktikannya.

Anda pernah tengok tak kat Pasar Malam, Pekan Sehari ada orang jual aiskrim goyang? Senang tak nampak dia jual? Senang kan? Agak-agak berapa modal dia? Berapa untung dia? Lihat permintaan yang dia dapat ... apatah lagi time cuaca panas.

Rahsia Dapat Pendapatan RM5 Ribu Sebulan Jual Aiskrim

Ok. Bisnes ini dah wujud berzaman lamanya. Tak pernah jatuh, sentiasa ada permintaan tinggi. Jadi, risiko dalam bisnes ini sangat rendah.

Bagaimana seorang usahawan bisnes aiskrim boleh jana income sampingan mudah sehingga RM5K sebulan? Ok, secara amnya adalah:

  • Aiskrim buat sendiri - bukan menerusi syarikat besar yang sudah ada nama. Anda perlu tahu cara atau resepi untuk menghasilkan aiskrim sendiri yang sedap dan lazat. Anda kena tahu kandungan aiskrim yang membuatkan ia sentiasa mendapat permintaan.
  • Jenis aiskrim - nak jual aiskrim jenis yang macamana? jenis batang? jenis cawan? jenis kon? Mana satu yang boleh berikan anda pendapatan yang lebat?


 

Alamak .. penat dah anda membaca, tapi tak nampak satu input pun yang boleh anda praktikkan. Saya sebenarnya nak memberikan anda idea, dan kesedaran bahawa ada bisnes mudah yang boleh anda lakukan untuk jana income sampingan.

Dan dalam keadaan cuaca yang panas sekarang, bisnes aiskrim dan air adalah antara bisnes paling mudah, dan paling menguntungkan. Anda hampir boleh menjual di mana-mana sahaja jika anda tahu bagaimana.

Saya tak ada ilmu sedetail ini. Saya nak cerita di dalam blog ini pun, mungkin ada yang tidak sampai ... jadi, elok anda dapatkan sebuah panduan dalam bentuk ebook yang telah disediakan oleh seorang usahawan yang berjaya di dalam bisnes aiskrim ini.

Panduan Bisnes Aiskrim

Panduan Menjalankan Bisnes Aiskrim Jana Pendapatan Lumayan

Memperkenalkan Panduan Bisnes Aiskrim.


Menerusi panduan ini yang ditulis dalam bentuk ebook bergambar, ia mungkin akan memberikan anda gambaran jelas untuk menjalankan bisnes ini, terutama untuk menambah income sampingan. Saya memberikan jalan penyelesaian ini untuk anda. Terpulang untuk anda ... untuk bertindak.

Untuk pengetahuan anda, ebook ini ditulis oleh Tuan Afiq, seorang jurulatih kepada lebih 15,000 usahawan & bakal usahawan makanan.

Jadi, tak perlu ragu-ragu mengenai ilmu yang bakal anda ketahui. Peroleh panduan ini sekarang menerusi pautan diberikan ..


Semoga dimanfaatkan.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. bila minat dan gigih meniaga, meniaga apa pun insyaAllah jadi.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement