Panduan untuk lulus peperiksaan MUET. Ramai calon peperiksaan untuk tahun 2017 sedang mencari sumber rujukan, serta panduan peperiksaan ini bagi menghadapi peperiksaan yang amat penting untuk menilai penguasaan Bahasa Inggeris. Paling penting, mereka perlu lulus dengan cemerlang, atau setidak-tidaknya melepasi tahap band yang menjadi pengukur dalam peperiksaan ini.

MUET atau Malaysia University English Test merupakan peperiksaan Bahasa Inggeris yang telah diperkenalkan di dalam sistem pendidikan Malaysia. Ia dijalankan sebanyak 3 kali setahun bermula pada bulan Mac dan seterusnya Julai serta November. Anda boleh semak - Jadual Peperiksaan MUET

Panduan Serta Cara Lulus Peperiksaan MUET

Contoh Soalan Exam MUET November 2017
Seandainya anda merupakan calon-calon peperiksaan MUET untuk tahun 2017, maka ada berita baik untuk anda yang mahu - bukan sekadar lulus, tetapi lulus dengan cemerlang serta mendapat keputusan band yang tinggi dalam peperiksaan ini.

Ramai yang hadir peperiksaan MUET yang sebelum ini berusaha bermati-matian tetapi gagal dan tidak berjaya mendapat keputusan yang diharapkan. Sebabnya ialah kerana persediaan yang kurang, serta tidak didedahkan dengan teknik sebenar untuk menjawab soalan.

Maka, satu panduan khas untuk calon-calon peperiksaan MUET telah diusahakan oleh mereka yang ada pengalaman di dalam bidang ini. Bagi saya, inilah panduan serta cara untuk lulus peperiksaan MUET 2017 yang patut anda peroleh.

Lengkap Dengan Contoh Soalan Speaking, Reading, Writing dan Listening MUET

Panduan lulus peperiksaan MUET didatangkan dengan contoh-contoh soalan, serta juga video yang akan membantu calon khususnya untuk peperiksaan MUET Speaking. Calon bakal didedahkan dengan teknik serta cara menjawab soalan peperiksaan ini dengan betul. In Sha Allah, calon akan nampak dan ketahui apa yang perlu dilakukan apabila tiba hari peperiksaan MUET itu kelak.

Lakukan persediaan awal, ketahui corak dan bentuk soalan yang bakal ditanya, dan berlatih agar anda cukup bersedia dengan yakin untuk berjaya lulus cemerlang di dalam peperiksaan MUET ini.

Andai ada kerisauan untuk hadapi peperiksaan MUET 2017, maka jalan penyelesaiannya ialah dengan mendapatkan panduan untuk menghadapi peperiksaan ini. Sekali lagi, saya ingatkan - Jika anda betul-betul mahu bersedia, dan melakukan yang terbaik untuk peperiksaan MUET 2017, maka pautan di bawah ini mungkin akan dapat membantu:


Bagaimana Rujukan Ini Bakal Membantu Anda?

Rujukan ini disusun untuk memberikan 'booster' kepada persediaan anda. Peperiksaan MUET sudah tidak lama lagi. Takkan anda mahu berlengah lagi? Anda perlukan sesuatu yang komprehensif dan rujukan ini bakal membantu anda!
  1. Ditulis Dalam Bahasa Melayu
    • Ianya ditulis dalam Bahasa Melayu, mudah difahami dan mudah dipratikkan. Tidak seperti buku-buku fizikal diluar sana, semuanya dalam Bahasa Inggeris. 
  2. Menjimatkan Masa
    • Ianya menjimatkan masa anda membuat persediaan peperiksaan MUET dimana anda tidak perlu buang masa masih tercari-cari tips peperiksaan MUET lain yang belum tentu sesuai dengan anda. Kami bantu anda dengan penyediaan Nota-Nota ringkas untuk persediaan pantas anda. Anda bakal jimat 72 JAM! 
  3. Panduan dari A-Z
    • Panduan langkah demi langkah yang mudah diikuti bagaimana persediaan peperiksaan MUET dari A – Z. Sebelum peperiksaan, semasa peperiksaan, hingga ke menjawab soalan peperiksaan. 
  4. Strategi Menjawab Soalan
    • Berbagai-bagai rahsia dan strategi untuk menjawab soalan yang tidak diketahui oleh calon akan didedahkan kepada anda. 
  5. Sesuai Untuk Semua Calon
    • Ia sesuai bagi semua calon peperiksaan samada calon yang pertama kali mengambil peperiksaan MUET ini ataupun calon yang ingin memperbaiki keputusan peperiksaan mereka. 
  6. Proven & Terbukti
    • Ianya proven/terbukti telah membantu ramai yang berjaya dalam peperiksaan MUET dengan panduan ini. 
  7. Membimbing Anda Menjawab Soalan
    • Panduan ini bukan mengajar anda menipu dan sebagainya. Sebaliknya membimbing anda memberikan jawapan yang terancang dan tersusun rapi. 
  8. Soalan Bocor?
    • Panduan ini bukan ibarat soalan bocor, tetapi soalan yang dibocorkan dengan jawapan sekali! 
  9. Buang Rasa Gugup & 'Blur'
    • Bagaimana soalan ditanya! Kami bantu anda untuk buang gugup + ‘blur’ peperiksaan online nanti. Contoh-contoh soalan dibina untuk memberikan gambaran jelas kepada anda bagaiman soalan ditanya 
Anda boleh lihat beberapa rakaman testimoni calon-calon terdahulu yang telah mendapatkan panduan ini. Anda mahu lulus seperti calon MUET sebelum ini? Maka wajar anda dapatkan panduan ini sebelum terlambat.



Semoga berjaya.

p.s: Jangan lupa tonton video testimoni calon terdahulu yang telah mendapatkan panduan lulus MUET ini.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. bw sini, info yang bagus untuk anak2 yang ada kesedaran untuk menerjah U, almaklum paper bi ni semacam satu fobia, malah pernah ditanya.. klu x lulus paper bi, boleh masuk U ke? tu paper bi, apatah lagi muet...

    BalasPadam
  2. panduan yang sangat baik. tambah kesedaran untuk sambung belajar...

    BalasPadam
  3. ari tu ada search pasal muet ni.
    niat di hati nak suruh asben sambung blaja.
    tetiba, time aida nak apply kan, ada plak syarat lulus muet.
    hmmm asben x pernah amik lagi. pastu setahun ada 4 kali jer. dekat sgt next date tu.
    asben pon reject la cadangan saya utk apply biasiswa tu :) hi hi hi...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement