Panduan 10 resepi lengkap untuk buat kuih raya popular dan terlaris. Apabila hampir tiba bulan Ramadan, maka ramailah surirumah dan para isteri yang mahu ambil kesempatan untuk menjana pendapatan sampingan. Antara produk terlaris dan mudah untuk dijual ialah kuih dan biskut raya. Mulalah ramai surirumah yang mencari resepi lengkap kuih raya yang paling popular dan terlaris sebagai sumber income tambahan dan duit raya.

Setiap tahun, dalam masa dekat-dekat sebulan nak masuk bulan Ramadan, majalah-majalah pun berebut-rebut sediakan isi kandungan berkaitan resepi untuk bulan puasa, ini termasuklah juga dengan resepi-resepi kuih dan biskut raya. Siap ada sisipan khas dan keluaran khas untuk tampilkan resepi paling popular dalam bulan Ramadan.

Resepi Lengkap Kuih Raya Popular Terlaris

Resepi Lengkap Kuih Raya Popular Terlaris
Saya sendiri dah melihat beberapa majalah tempatan termasuklah majalah Nona, majalah Wanita, majalah Jelita dan beberapa keluaran khas berkaitan resepi Ramadan mula dijual di rak-rak kedai buku dan majalah sekitar Parit Buntar.

Ramai wanita golongan surirumah dan para isteri yang mahu ambil peluang dan berkat Ramadan untuk jana income lebih, paling tidak sebagai tambahan persediaan perbelanjaan untuk beli langsir baru, kusyen baru, tikar getah baru, baju kurung berpasang-pasang yang baru termasuklah ada yang berniat nak beli kereta baru .. hoho... :).

Kuih Raya Mudah Untuk Dijual

Kuih raya memang mudah nak dijual. Boleh dijual secara online, dan boleh dijual sesama rakan taulan dan jiran tetangga sebelah rumah. Nak-nak lagi kalau tahu buat dan menyediakan kuih dan biskut raya yang memang popular dan laris.
Resepi Lengkap Kuih Raya Popular Terlaris
Pernah satu ketika dahulu, biskut Almond London cukup terkenal sampai menjadi antara biskut terpopular dan terlaris di Malaysia. Mana-mana penjual kuih raya akan ada biskut Almond London. Begitu juga dengan biskut Corn Flakes dan Tart Nenas ...fuh sampai ada yang sanggup beli berbalang-balang kerana tidak mahu ketinggalan hidangkan biskut popular ini pada tetamu di hari raya.

Kadangkala, nak mencari biskut yang benar-benar popular dan laris agak sukar untuk surirumah. Kalau ada buku resepi pun, ada yang seperti tidak lengkap dan bila buat, macam tak berapa nak menjadi.

Cara Nak Tahu 10 Resepi Popular Terlaris Kuih Raya

Sekarang dah mudah, anda boleh dapat 10 resepi lengkap untuk kuih raya paling popular dan terlaris di pasaran. Malah, anda akan ada satu panduan khusus untuk mengetahui cara-cara terbaik untuk menjual kuih raya tersebut. Uhh .. dapat dua ilmu - tahu resepi, dan tahu cara nak menjualnya.

Ketahui Cara Nak Dapat Untung 100% Jual Kuih Raya

Bukan semua surirumah ada ilmu kedua-duanya. Ada yang pandai buat kuih raya, tetapi tidak tahu cara nak memasarkannya. Ada pula yang pandai dan bijak memasarkannya tetapi tak pandai pula nak buat kuih raya itu sendiri. Jadi, apabila ini berlaku, surirumah tak boleh nak dapat keuntungan banyak sebab tak ada ilmu kedua-duanya. Uhh terpaksalah cari orang nak buat kuih raya, dan terpaksalah pula cari orang yang pandai memasarkannya. Untung yang sepatutnya boleh dapat 100%, dah kena split jadi dua ... hmmm ... susahlah nak tunai harapan dapat kereta baru raya ni .. ye tak .. hoho ..

Panduan Untuk Surirumah Jana Income Dengan Kuih Raya

Jadi, apakata saya perkenalkan satu panduan untuk dapat dua-dua ilmu ini - khas untuk surirumah dan wanita yang mahu jana income lebih, dengan untung 100% milik sendiri?

Alhamdulillah, sudah ada panduan ini - Panduan Buat Duit Raya + 10 Resepi Kuih Raya Popular Terlaris untuk anda dapatkan secara online.

Panduan ini disediakan oleh seorang surirumah yang telah berjaya menjana pendapatan hasil membuat dan menjual kuih raya sendiri. Anda akan dapat tahu perkara-perkara mustahak dan crucial untuk berjaya dalam bisnes kuih raya ini. Ramai yang gagal kerana masalah-masalah seperti:
  • Tak tahu bagaimana nak bermula?
  • Tak tahu di mana nak dapatkan bahan mentah berkualiti dengan harga yang berpatutan?
  • Tiada resipi yang 'special' yang boleh menarik bakal pembeli?
  • Tak cukup modal? Adakah anda rasa bahawa anda memerlukan modal yang besar untuk bermula?
  • Masalah nak dapatkan tenaga kerja yang berpengalaman dan bergaji murah?
  • Tak tahu jenis-jenis kuih yang mendapat permintaan? Salah pilih jenis kuih yang hendak dipasarkan?
  • Kenaikan harga bahan mentah?
  • Tak dapat memenuhi tempahan sehingga menjelang hari raya? 
Panduan ini akan turut menyediakan 8 strategi pemasaran untuk melariskan jualan biskut dan kuih raya anda, yang pastinya tidak akan anda temui dalam majalah Wanita, majalah Keluarga, majalah Jelita mahupun dalam buku resepi kuih raya.

Amacam? Ini satu peluang untuk anda dapat 2 ilmu sekaligus, dan pada masa yang sama ketahui bagaimana anda boleh dapat income tambahan dengan membuat dan menjual kuih raya paling popular dan terlaris!

Dah rasa gatal jari jemari nak tahu? Boleh klik pada pautan ini -  Panduan Buat Duit Raya + 10 Resepi Kuih Raya Popular Terlaris

Pastikan anda miliki panduan ini secepat yang mungkin, kerana lebih cepat anda tahu, maka lebih peluanglah anda akan merasa langsir baru, perabut baru, kasut raya baru, baju bling-bling baru .... malah ada kemungkinan boleh menempah kereta baru ... hoho ... wink wink ..

9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. kalau kena cara memang boleh buat duit dengan kuih raya ni

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Wah... Belum puasa lagi dah cerita bab kuih raya. Fuh, meleleh air liur!

    BalasPadam
  4. ramai surirumah pandai mengambil peluang;)

    BalasPadam
  5. sodap betul tengok kuih rayo tu haa

    BalasPadam
  6. amboi awal2 nak rembat keyword raya ye.. haha

    BalasPadam
  7. Memang boleh buat duit musim-musim raya ini jika rajin berusaha. Bisnes kuih raya, menjahit baju, menjahit manik dan lain-lain juga

    BalasPadam
  8. kuih semperit sedap kan.. kalau nak senang buat kuih suji..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm banyak kuih raya senang mudah buat dan jual pun laku

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement