Ini adalah merupakan teknik menulis tajuk entri supaya dapat menjana trafik, samada secara bermusim atau secara berterusan. Teknik tulis tajuk entri lebih tertumpu ini bukan teknik baru, tetapi dah lama guna oleh ramai blogger. Cuma mungkin blogger Malaysia tidak perasan sangat dengan teknik ini memandangkan ramai blogger Malaysia blogger personal yang jarang nak fikir tajuk yang benar-benar boleh pikat trafik masuk.

Untuk membolehkan pengunjung klik ke blog anda, samada menerusi enjin carian mahupun dari bloglist blogger lain, apa yang perlu anda ketahui adalah kepentingan memberikan tajuk entri yang menarik.

Tulis Tajuk Entri Yang Lebih Tertumpu

Tips tulis entri blog - tajuk lebih tertumpu

Tajuk entri boleh panjang dan boleh juga pendek, tetapi pastikan ia menunjukkan maksud keseluruhan entri tersebut. Disyorkan untuk membuat tajuk entri yang lebih tertumpu, contohnya: 10 Cara Mendapatkan Buffered Earnings Nuffnang atau 5 Haiwan Laut Yang Diancam Kepupusan. Tajuk begini nampak jelas, nampak ada satu komitmen.

Tajuk entri sebegini dipercayai disukai sesetengah enjin carian kerana ia merupakan tajuk tertumpu atau spesifik ke aras sesuatu perkara. Contoh tadi misalnya, sekali baca je kita akan tahu apa yang bakal dibaca dalam entri tersebut. Ia juga menarik bagi mereka yang betul-betul mencari maklumat mengenainya.
Namun, ada juga tajuk entri pendek yang boleh memikat pembaca, contohnya; Gadis Diliwat .... pastinya mereka yang tertanya-tanya akan klik. Apatah lagi kalau begini; Gambar Lelaki Gay. Ia memang carian popular tetapi ... erkkk anda fikirlah sendiri. :)

Terpulang kepada anda, mana satu pilihan .... sebagai orang yang mencari maklumat dalam internet, mana satu pilihan anda? Anda perlu fikir apa yang orang lain fikir dan apa yang anda fikirkan .. hehehee...



12 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tajuk entri memainkan peranan penting....thanx 4 sharing

    BalasPadam
  2. terbaek la..mmg tengah ketandusan idea pun nak pilih tajuk entri apa sesuai nak letak ni..tq HH :)

    BalasPadam
  3. thanks bro..
    http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/11/laadah-tak-ada-manusia-nak-ajak-menikah.html

    BalasPadam
  4. Benar sekali

    Tajuk panjang@ pendek. Naim ikut situasi.

    :)

    BalasPadam
  5. Semoga ia memberi manfaat pada semua.

    BalasPadam
  6. tajuk yg kene dgn content slalunya akan generate rasa ingin tahu pembaca utk mengetahui selanjutnya apa yg nak disampaikan tu.

    BalasPadam
  7. terima kasih atas tipsnya bro :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement