Saya terbaca kisah daripada blogger yang dikongsikan di blognya yang INI (klik). Dipercayai sebuah kisah benar seorang suami yang mahu menunaikan permintaan isterinya yang sedang sarat mengandung. Hmm, kalau isteri sarat mengandung, pastu nak makan benda-benda, hatta di tengah malam sekalipun, saya pun akan sanggup tunaikan. Jangan main-main dengan permintaan isteri mengandung ni.

Sebuah kisah yang patut ambil peduli dan menjadi ingatan. Ini adalah kerana jenayah boleh berlaku pada sesiapa sahaja.

Insiden yang diceritakan dalam blog rakan blogger tersebut berkisar mengenai bagaimana jenayah dengan mudah boleh berlaku hanya dengan langgar kereta dari belakang. Jika kita tidak awas, tidak waspada, mungkin akan menjadi mangsa.

Apa berlaku? Dan apa yang harus dilakukan bila situasi di atas berlaku ke atas anda. Anda perlu baca dan kongsikan kepada rakan-rakan anda. Baca kisah selanjutnya di blog INI ... ada tips untuk anda elak dari jadi mangsa kes kereta langgar dari belakang dan jadi mangsa jenayah.


4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. kes jenayah semakin teruk. peranan PDRM semakin bertambah. tapi masalahnya, rakyat suka buat jahat dari baik. so, apa nak heran?

    BalasPadam
  2. suspen la pulak bro cerita ni..mmg betul tu..kena berhati2 selalu

    BalasPadam
  3. saya sangat berharap agar kes jenayah semakin menurun tapi apakan daya kita, masyarakat sekarang semakin hilang nilai keperimanusiaan

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement