Dulu, saya tak pernah terfikir pun blog akan berada dalam kedudukan sebaik ini. Berada di kedudukan bawah 200 dalam ranking trafik laman web dan blog di Malaysia adalah sesuatu yang sangat mustahil difikirkan ketika mula-mula buat blog. Dan alhamdulillah, usaha dan jerih nampak dengan jelas sekarang.

Bukan mudah untuk menempatkan kedudukan blog di kalangan laman-laman web popular dan terhangat yang lain. Blog nampak kerdil dalam kedudukan di bawah 200 Alexa. Tak semegah rasanya ditempatkan berdekatan dengan laman web seperti Bloomberg, Bernama dan juga Tonton. Malah, inilah pertama kali dalam sejarah, blog ini berjaya memintas blog terbaik Malaysia - Denaihati.com pada kedudukan 204.

Alexa Rank Bawah 200!


Dan dalam kedudukan itu juga, ada rakan blogger seperti Fuh.my berjaya berada di ranking lebih atas.

Segalanya tidak mustahil. Dan kedudukan ini akan berubah kelak, menunjukkan mana-mana blog pun boleh meraih tempat terbaik asal ada usaha ke arah itu.

Catatan ini berdasarkan kedudukan Alexa yang dirakamkan pada 24 September 2013. Anda boleh melihat ranking terkini di Alexa dengan pautan berikut: Malaysia Top Sites in Alexa



15 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Tahniah HH..Keep up the good work k..

    BalasPadam
  2. Tahniah :) Zam skrg pun masih gigih mencari maklumat untuk menaikkan ranking & mengaplikasikannya di blog. & blog HH antara blog yang Zam selalu jadikan bahan rujukan ;)

    BalasPadam
  3. sikit lagi bro nka potong Penpatah..hu3..teruskan usha bro

    BalasPadam
  4. Tahniah tuan. Tak mustahil sikit masa lagi tuan potong fuh.my tu..terbaik!

    BalasPadam
  5. terbaek dh tu HH..
    mmg bukan snang nk capai tu.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement