Buat duit secara online tidak semudah yang disangka, tetapi apabila kena cara dan kaedah, ia akan menjadi sumber pendapatan sampingan yang cukup lumayan; khususnya buat blogger seperti saya dan anda. Erkkk .... ok ok .. kalau tak lumayan pun, saya pasti ia dah memadai untuk beli top up RM10 walaupun pendapatan yang anda dapat hanyalah sekadar RM0.50 setiap jualan.

RM0.50? Cukup? Memanglah tak boleh nak kaya raya, tapi harus anda ingat, jika dah boleh menjana komisen sekecil itu, tidak mustahil juga anda boleh menjana pendapatan lebih besar. Jangan terlalu tamak.

Andai anda mahu menjana pendapatan online, anda seharusnya bermula dengan sesuatu yang percuma seperti menerusi program buat duit online berikut:


Affiliate - antara cara paling mudah, selamat dan tanpa risiko untuk anda menjana pendapatan online menerusi blog, terutama blog-blog blogspot. Lihat sendiri apa yang telah saya berjaya dapat menerusi komisen daripada salah satu program affiliate yang saya daftar - http://is.gd/7Zj9Mo

Contoh Komisen Diterima Menerusi Affiliate



Atas tu cuma salah satu contoh, ada banyak program affiliate yang boleh anda sebagai blogger sertai secara percuma ... tak perlu bayar pun. Bila tak perlu bayar, makanya tak ada risiko.

Di sini saya berikan lagi program affiliate yang boleh menjana pendapatan mudah untuk anda.

Lazada Malaysia - Anda boleh promosikan pelbagai produk Lazada dalam blog, dan anda diberikan komisen andai ada jualan dilakukan menerusi blog.
Facebook Pagetab - Komisen diberikan untuk anda promosikan satu produk percuma bagi mereka yang mahu meningkatkan LIKE dan juga buat jualan produk menerusi Facebook.
Mat Runcit - Buat jualan mengenai produk-produk runcit seperti Milo, Maggie, Nescafe dengan harga potongan dan diskaun menarik menerusi blog anda.

Ada banyak lagi ....




Terpulang pada anda untuk pilih. Cuma satu sahaja nasihat saya, untuk berjaya dalam semua program affiliate, anda perlukan ilmu. Maka, cari ilmu mengenainya dan kemudian praktikkan.

In Sha Allah, anda boleh menjana pendapatan menerusi blog. Jika tidak kaya pun, sekurang-kurangnya, anda boleh jadikan ia satu motivasi buat anda untuk terus berblog.


6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Balasan
    1. Selamat pagi Zakiah Hanum. Moga anda diberkati in Sha Allah, untuk hari ini dan akan datang.

      Padam
  2. tips yang membantu sangat, terima kasih

    BalasPadam
  3. kadag2 geram gak tgok income smua ciput3 je. huhuhu..

    BalasPadam
  4. Setuju sangat HH..kalau kena gaya mesti dapat lumayankan..tapi kena belajar cara yang betul..of course tak ada benda yang datang bergolek..kena usaha untuk berjaya..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement