As-Salam. Bulan Ramadhan tidak lama lagi akan menjelma. Mungkin sesetengah dari kalangan anda, para blogger Malaysia mungkin mahu mengimarahkan kehadiran bulan penuh barakah itu dengan memasang widget atau gadjet countdown bulan Ramadhan dalam blog. Countdown ini boleh dipasang di sisi sidebar blog anda, sebagai satu ingatan bahawa bulan Islam tersebut semakin hadir tidak lama lagi.

Seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, salah satu cara untuk mendinamikkan blog dan menjadikan blog lebih menarik ialah dengan menyepadankan dengan situasi atau suasana semasa. Seperti contoh sebelum ini, mengenai PRU13, blog dihias atau direkabentuk dengan beberapa ciri yang memeriahkan suasana pilihanraya. Maka, widget seperti ini - widget countdown bulan Ramadhan bolehlah digunakan sebagai salah satu cara untuk menunjukkan suasana yang saya sebutkan tadi.
Widget islamik bulan ramadan buat blog

Jika berminat nak pasang widget ini, salin kod HTML yang diberikan di bawah ini.




Atau mungkin mahu yang lebih simple seperti widget ini:


Menarik tak? Mungkin tak berapa suka dengan bentuk yang ada, boleh juga gunakan bentuk yang dibawah ini sebagai salah satu widget yang perlu anda pasang sempena ketibaan bulan Ramadhan 2013.


Errr tak berapa suka? Mungkin anda perlu ke pautan ini - Countdown Widget for Ramadhan untuk lebih pilihan terutama dari segi rekabentuk dan warna. Cubalah.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sukmawati binti haron5 Jun 2013 pada 9:48 PG

    menarik nie.....copy & sharing yea HH...

    BalasPadam
  2. sungguh cepat masa berlalu .. sudah nak dekat bulan Ramadhan rupanya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement