As-Salam. Satu ketika dahulu, HH pernah berkata untuk membolehkan satu kata kunci bagi tujuan SEO dalam entri disemak oleh enjin carian, ia mestilah dihitamkan atau dalam sintek HTML, perkataan tersebut perlu bold. Namun, penjelasan mengenai perkara itu ada sedikit pencerahan mahu dibuat kepada anda semua yang berhasrat untuk menulis entri yang ada nilai SEO ini.

Memetik Pitstop Media:

Harap penjelasan di atas itu boleh bantu anda menggunakan perkataan yang dihitamkan - ada dua, iaitu bold (b) dan strong (strong).

HH lebih suka gunakan strong bagi menghitamkan sesuatu tetapi biasalah, malas punya pasal ... ada kala tak guna pun tag strong ni .. lebih kepada bold (b) yang memang dah tersedia dalam editor entri blogspot.

Bacaan lanjutan di sini: http://www.pitstopmedia.com/sem/bold-strong-tag-seo



9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. dan bukan lebih kurang sama ka?

    Tapi... apa yang saya tahu, Italic text mempunyai impak SEO yang kuat dalam on-page.

    BTW, terimas atas entrinya ;)

    Saya doakan Tuan HH kaya dan berjaya :D

    BalasPadam
  2. tak tahu pun pasal ni..impak SEO melaui tulisan bold and strong..hehe tq for the info

    BalasPadam
  3. Nurul Aini Zakaria2 Mei 2013 pada 1:33 PG

    Oh...saya pun baru tahu. Terima kasih HH atas perkongsiannya.

    BalasPadam
  4. Hatimi Tahirruddin2 Mei 2013 pada 2:24 PG

    hehe betul tu bro kalau guna editor blogspot mmg jenuh la nak letak tag <strong tu...hahah penyakit M bermaharajalela....

    BalasPadam
  5. Tidak hanya boldkan perkataan atau keyord, lainkan ia dengan italic, underline dan bermacam lagi untuk mendapatkan SEO on page, banyak lagi yang perlu di pelajari, supaya lebih mengoptimumkan SEO.

    BalasPadam
  6. Bagaimana pula keyword dihitamkan /bold dan dibacklink kan, adakah ia salah..? dan bagaimana pula kalau yg dihitamkan tu di tukar kepada tulisan warna pink. Dan apa kegunaan tilisan italik pula??

    BalasPadam
  7. Mana baik banyakkan bold atau backlink? dan satu lagi kenapa kebanykkan blogger otai di aakan padamkan backlink selepas sesuatu contest?? Bagaimana jika dipadamkan backlink..apa pula kan terjadi pada entri kita tu??

    BalasPadam
  8. oho..tak pernah plak tengok sama ada bold atau strong..hehe..kang banyak sangat..jenuh nak check

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement