As-Salam. Tajuk sesuatu entri amat penting. Selain daripada pemilihan tajuk yang padat, sesuai dan menepati cirian tajuk SEO; sesebuah tajuk entri perlulah lebih menonjol daripada yang lain. Oh ya, jika anda nak tahu cara buat tajuk entri SEO, boleh baca entri panduan blogger blogspot yang berikut.

Tips Tulis Tajuk Entri SEO


Dan ada beberapa lagi tips dan petua mengenai tajuk entri yang sedap-sedap dan lazat dasat. Namun, tajuk entri bukan sahaja perlu teknikal tetapi juga penampilan dan gaya. Ia perlu ditonjolkan dengan cara fizikal yang menunjukkan bahawa perkataan atau ayat ini merupakan satu tajuk.

Efek Bebayang Pada Tajuk Entri

Anda jangan fikir bahawa penampilan dari segi visual ini tiada impak. Ada dua kesan impak, iaitu kepada pengunjung dan juga dari segi SEO (Search Engine Optimization). Dan entri kali ini ingin berkongsi pengetahuan salah satu cara untuk anda berikan kelainan kepada tajuk entri blog anda ialah dengan memberikan sedikit efek bebayang - seolah nampak ia timbul dan menyerlah.

Mudah je. Anda hanya perlu tambah kod berikut pada html css rekabentuk blog pada tag samada .post h2 atau .post h3 atau .h2 atau .h3 atau mungkin juga pada #header h2 atau #header h3 blog anda.


Tulisan atau bentuk tajuk entri akan jadi begini: Aku KACAK.

Jika guna kod ini:


Tulisan dengan kod bebayang di atas akan menghasilkan tajuk entri: Aku lebih KACAK.

Dengan contoh diberikan, anda dah boleh agak dan bermain dengan nombor-nombor atau nilai bagi penghasilan efek berlainan. 

Jangan segan bertanya kalau tak pasti macamana nak dibuat. Boleh tanya terus di FB .... :)

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Tapi 1 jer bro. Title bro tu sukar untuk dibaca dan setahu saya jika terover dia punya saiz bayang/shadow, ianya tidak elok untuk blog.

    BalasPadam
  2. nice sharing, nanti nak cuba dalami lagi.. insya Allah

    BalasPadam
  3. apa impak bayang-bayang tu dari aspek SEO, bro?

    BalasPadam
  4. Nampak impressive. Teringin nak mencuba .
    Terima kasih kerana berkongsi ilmunya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement