As-Salam. Salah satu cara untuk mendapatkan pendapatan sampingan menerusi blog ialah dengan meletakkan iklan-iklan affiliate. Ianya cukup mudah, hanya daftar percuma dan anda pilih bentuk dan jenis iklan yang anda ingin letakkan di dalam blog anda.

Salah satu program affiliate yang best ialah daripada Exabytes, salah satu daripada pengendali nama domain dan hosting berbayar di Malaysia. Menerusi program affiliate yang disediakan oleh Exabytes, anda boleh menjana pendapatan sehingga RM388 apabila ada di kalangan pengunjung blog anda membeli perkhidmatan yang disediakan oleh pihak Exabytes.com ini. 

Oh ya, anda tidak perlu risau andai blog anda dah letak iklan Nuffnang atau Adevertlets mahupun Innity ... kerana ia tidak sama sekali langgar mana-mana terma dan syarat syarikat pengiklanan tersebut. Ini merupakan satu program affiliate dan affiliate adalah satu bentuk cabang pengiklanan dalam talian yang berbeza dengan apa yang sedang dikendalikan oleh Nuffnang, Advertlets mahupun Innity.

Malah, seandainya anda seorang blogger yang punyai akaun Nuffnang dan mempunyai status Gliterrati, anda boleh memohon untuk mendapatkan satu program istimewa daripada Exabytes.com ini.

100 Blogger Ads Program

Antara blogger yang telah mula mencuba program 100 blogger Ads Program ini, adalah MiaLiana.com dan juga Erazfadli.com. Seandainya anda ingin mencuba untuk mohon dalam program khas ini, anda boleh baca dan dapatkan info serta syarat berkaitan menerusi blog ini - ArauBlogger.com

Selamat mencuba.

*p.s: HH tidak dibayar untuk promo mengenai program ini ... hanya satu perkongsian yang diberikan oleh rakan blogger lain, cubalah ... HH tak dapat pohon sbb tak cukup syarat ....


6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Cubalah... tak cuba takkan tahu .. ye tak?

    BalasPadam
  2. dh register tapi blom berani nak keluarkan RMnya utk advertise yg ni...huhu...

    BalasPadam
  3. Hmmm mesti masyuk .. kongsikanlah kalau ada dapat apa2 kat fb hasrulhassan.com

    BalasPadam
  4. tqvm... nak gak mencuba

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement