As-Salam. Satu amaran daripada seorang errr atau mungkin kumpulan penggodam yang menggelarkan diri sebagai New Anonymous! Penggodam (hacker) ini memberikan amaran bahawa mereka akan menyerang blog-blog yang isi kandungannya adalah entri-entri yang diceduk dan disenduk daripada sumber lain.

Entri yang bersifat bukan original dan diambil dari blog lain sangatlah tidak disukai oleh mereka. Serangan ini dilancarkan sebagai satu amaran dan ingatan, dan sebagai pengajaran buat blogger yang suka melanggar etika berblog dengan tidak menyediakan entri sendiri.

Bukan isu baru tetapi dah bersawang, malah ramai dah blogger-blogger yang ingatkan - jangan buat entri yang 100 peratus tiru (copy-paste) .... yang disediakan tanpa sumber diberikan, yang tidak memberikan kredit kepada sumber asal.

Andai kata blog anda terciri dalam apa yang mereka tidak suka ini, maka berhati-hatilah ... jangan jadi mangsa penggodam New Anonymous ini.

Blog 'Copy-Paste' Kena Godam oleh New Anonymous


blog klik-aje.com kena hacked

8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Kalau boleh tingkatkan security.. Kekadang blog mudah terdedah kepada phishing@social engineering. Be prepare daripada ancaman pengodaman.. :)


    p/s: terbaik~ jangan x hacker blog lucah sama.. :)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum hh...takutnya kena hati2...:)

    BalasPadam
  3. Nak copy gambar pun dah takut.. inikan pula nak copy entry.. :)

    BalasPadam
  4. wow..dah tertubuh team hacker.....

    BalasPadam
  5. dengar kata phc Crew dah tumbang. Dragon Force tetap bertahan nampaknya. Setahu saya lah.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement