As-Salam. Trafik tidak akan kekal lama, ibarat jalanraya di ibukota, ada masa ia akan jadi sunyi sepi, tanpa kenderaan .... tanpa kesesakkan. Begitulah juga dengan blog, akan sampai masa dan ketika apabila sebuah blog itu sudah bosan untuk dikunjungi. Kenapa? Mari kita singkap akan masalah ini.

Pertama sekali kemungkinan cerita-cerita yang dikongsikan di dalam blog adalah cerita-cerita stereotaip yang boleh diceritakan oleh ramai blogger lain. Tiada satu kelainan dan keunikan, dok cerita pasal makan ini best, makan itu best ..... melancong sini seronok, pergi situ berbaloi.... jalan cerita pun dah boleh agak, dan dah boleh andai.

Kedua, mungkin kerana konsep blog itu yang masih seperti berkurun dulu, tiada yang luar biasa, atau tiada sebarang kelainan diletakkan.

Ketiga, template blog itu je .. tak ubah-ubah.... sampai ada yang dah naik bosan sebab blog anda tiada keceriaan baru. Hmm.... kalau kita pakai kereta pun, kita mungkin akan cat baru atau paling tidak kita akan kasik polish bagi berkilat .. tak gitu?

Keempat, sikap bosan anda sebagai seorang blogger yang membuatkan orang lain dok nyampah. Anda tak beri kelebihan apa pun buat pengunjung lain yang singgah di blog anda. Asyik mereka baca blog anda, tapi anda? .....

Ya, ini adalah antara kemungkinan blog sudah jadi bosan untuk dikunjungi oleh pengunjung dan blogger lain, hanya hidup berharapkan trafik menerusi SEO - Search Engine Optimization .... tak lebih dari itu!


4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. terbaik la bro

    http://pemudattbc.blogspot.com/2012/11/kekuatan-muhajidin-palestin-briged-al.html

    BalasPadam
  2. a very good tip HH.. :)

    BalasPadam
  3. aah..kdg2 kene buat pembaharuan dan penulisan berbeza...tq HH..byk blaja dr HH..

    BalasPadam
  4. kena belajar untuk lebih kreatif dan menghidangkan yang terbaik untuk pembaca.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement