As-Salam. HH pasti semua orang pernah jadi pelajar... dan tentu pernah buat nota tersendiri. Nota itu selalunya kita akan tulis perkara yang paling kita mahu ingat, dan apabila kita sebut atau hendak cari, kita dah tahu apakah yang kita tulis dan sampaikan.

Aha... begitulah juga dengan tajuk yang berkonsep SEO (Search Engine Optimization) ini, tajuk itu ibarat nota juga. Mudah, ringkas tetapi padat. Muat segala perkara penting untuk kita ingat - dan dalam konteks ini adalah untuk memudahkan enjin carian menempatkan entri blog kita dalam pengkalan data carian mereka.

Setiap patah perkataan itu akan disusun mengikut keutamaan... macam juga tajuk nota kita. Kita pasti akan simpan nota-nota itu mengikut beberapa subjek, faktor, tempat dan sebagainya ... sebagai mudah kita nak mencari kelak.

Mudah je. Tak rumit sebenarnya untuk menempelkan entri blog yang ada ciri-ciri SEO ini. Semuanya dah kita belajar secara tak langsung ...cuma sedar atau tidak je untuk kita praktikkan.


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Sokong tetapi kepada blogger baru agak sukar juga untuk padan suai tajuk dan isi bersama...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement