As-Salam. Haaa.. ada banyak cara untuk anda, sebagai blogger menghargai para pemberi komen di dalam blog anda. Antara salah satunya adalah dengan memberikan backlink secara percuma. Ini boleh dilakukan menggunakan sistem komen seperti Disqus dan juga IntenseDebate

Ada juga blogger yang buat program rewards seperti yang HH buat untuk blog ini menerusi aplikasi PunchTab. Anda kumpul mata ganjaran yang boleh ditebus dengan pelbagai hadiah yang disediakan oleh PunchTab mahupun pemilik blog sendiri.

Ia bergantung kepada kreativiti, banyak sebenarnya cara dan kaedah untuk anda hargai pengunjung, pembaca dan pemberi komen di blog anda.

Yang satu ni agak unik bagi HH, tengok bagaimana blogger ini dihargai oleh blogger lain: http://goo.gl/yYajt

Idea ini mungkin boleh anda lakukan buat blog anda, ia murah dan mudah tetapi memberikan impak yang cukup bermakna - bagi HH. Mungkin ada yang pandang sebelah mata, tetapi bukan mudah sebenarnya nak memikat pengunjung dan pembaca agar terus melekap di blog anda saban hari.


3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ada cuba nak buat..tp masih baru lg...

    BalasPadam
  2. assalamualaikum HH...menarik nyer info ini jom kita ikut nasihat HH tu yer...:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement