As-Salam. Hmm sekadar mahu menjelaskan, apa yang HH tulis di dalam blog ini adalah semuanya berkaitan dengan blogspot, kecuali beberapa entri atau posting 'promo' blog ... yang lainnya, boleh HH katakan tips SEO, panduan menulis blog, petua Adsense semuanya adalah berkaitan dengan blog yang beroperasi menerusi blogspot.

Blog ini sendiri adalah blog platform blogspot. Mungkin anda nampak keliru sebab reka-bentuknya seperti blog Wordpress, tetapi hakikatnya HH menggunakan domain berbayar tetapi masih lagi hosting dengan blogspot. Dan HH menggunakan template blog adaptasi daripada blog-blog versi Wordpress.

HASRULHASSAN.COM Adalah Blog Berplatform Blogspot


Ya, blog ini adalah blog blogspot .... dan bukan wordpress seperti kebanyakkan blogger yang singgah di sini. Bukan mudah sebenarnya nak buat blog yang dijana blogspot nampak seperti wordpress ni ... perlu tak tidur malam selama beberapa minggu .. hahahhaa.....

Anda mungkin nampak alamat blog ini - www.hasrulhassan.com .... macam hosting sendiri tetapi sebenarnya HH hanya beli nama domain ini, harganya hanyalah RM34 setahun (semasa HH beli). 

Hosting dan nama domain dua benda berbeza, jangan keliru, HH pernah tampilkan beberapa entri mengenainya. Dan beberapa tips serta panduan yang berkaitan tentang hosting dan pemilihan nama domain yang baik.

Cubalah geledah apa yang ada di dalam blog ini, harap ia akan bantu anda sebagai blogger untuk memperkemaskan lagi blog dan memajukan blog yang anda sayang ..... 



15 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. wp & blogspot senang je nak bezakan...slps nama domain kita,klu blogspot..ada tahun&bulan post itu dipublishkan....bgi wp,xde..terus kpd categori shj. ;)

    eca nak tukar theme blog juga,lbh nmpk profesional tpi xnk serabut sgt..ada cdgn?

    BalasPadam
  2. Saya pun ingat HH dah convert ke worpress .. =)

    BalasPadam
  3. wah..nampak macam wp tu bagus tu..sebab nampak profesional..

    BalasPadam
  4. Hmm blogspot pun leh tampil profesional

    BalasPadam
  5. Semua orang boleh buat .. cuma kena rajin belajar je

    BalasPadam
  6. saya pun memula fikir wp . . hebat !!

    BalasPadam
  7. pinkbubblegum princess25 Oktober 2012 pada 1:31 PG

    mmg semua org fikir ni wp...nak buat jugak..tunggu lah bila dah free nnti.. ;) http://pinkbubblegumprincess.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. wah.. memang tak nampak macam blogspot.. nak tamplate macam ni juga boleh dpt kat mana? ke buat sendiri?

    BalasPadam
  9. ya alasan sy adalah..MALAS..heheheh

    BalasPadam
  10. Perlu banyak belajar utk perbaiki blog sedia ada tetapi still alasan lapuk menghantui iaitu tak cukup masa.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement