As-Salam.
Tentu ramai blogger terutama yang baru inginkan follower yang ramai bagi blog mereka. Bukan satu kesalahan pun untuk mendapatkan ramai follower tetapi sebelum itu, kena tahu cara dan kaedah, sebab bukan semua blogger suka nak follow blog orang lain - tanpa sebab musabab.


Namun, nak bicara soal sebab ... itu perkara lain. Apa yang HH nak beritahu ini adalah tips memudahkan blog anda punyai ramai follower, maksud mudah ini ialah memudahkan orang lain, atau blogger lain nak follow blog anda. Tak perlu susah .. sekali masuk terus klik follow .. haaa ..best kan ..setiap hari blog bertambah followers ... kasik semangat nak berblog.

Paling penting ialah kedudukan widget followers blog anda. Nak tambah followers, widget followers ini perlu berada di atas, tempat utama, tempat yang pertama sesiapa sahaja masuk blog anda. 

Paling baik ialah di bawah header (HH pernah buat, dan memang terbukti berkesan). Atau di atas setiap post atau entri blog anda. Atau di bahagian atas sisi sidebar blog anda. Mana-mana tempat yang HH sebutkan asalkan ia adalah perkara pertama yang akan nampak bila sesiapa singgah di blog anda.

Jangan susahkan orang nak follow, kalau susah .. bukan takat blog anda tak disukai orang, silap2 kena pangkah siap-siap dah.

Ok. Selamat mencuba. Jangan paksa orang follow tapi paksa diri untuk follow blog orang lain. :)


1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Sebuah share tentang cara menempatkan followers yang sangat bermanfaat kak Angel jadi tahu caranya
    termia kasih kak..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement