As-Salam.
Jika anda bermurah hati, maka nanti jejak anda akan diikuti, makanya yang rugi siapa? Tiada siapa .... yang untung juga adalah diri anda sebagai blogger dan blog anda. Cubalah sesekali berikan backlink kepada blog lain dalam penulisan anda. Ini adalah perkara atau pratik yang digunapakai oleh banyak dan ramai blogger.

Lihat sahaja kemurahan hati blogger-blogger seperti Kujie2.com, Denaihati.com, Eyriqazz .... dan apa yang mereka telah berikan kepada yang lain? Dan lihat apa yang telah blogger-blogger ini perolehi sekarang.

Bersifat murah hati bukan dengan hati yang dambakan balasan, kerana di situ akan datangnya ketidakikhlasan, apa yang penting adalah anda melakukan apabila si pemilik blog tidak sedar akan hal itu. Itu lebih baik, kerana biar berikan emas dan diamkan diri; dari baling tahi sorokkan tangan.

Lagi satu, backlink adalah tanda anda menghargai blogger lain, tanda anda menghargai yang inspirasikan anda sebagai seorang penulis blog, tanda anda ucapkan terima kasih kepada blogger yang banyak berikan panduan dan ilmu buat anda.

*p.s: Terima kasih kepada rakan-rakan blogger dari komunti ini yang telah banyak membantu: http://tinyurl.com/89e597o

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. oh .... lupa nk letak backlink. mekasih ingatkan

    BalasPadam
  2. terima kasih di atas info ini. ianya sangat berguna untuk saya yang kurang ilmu blogging.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement