As-Salam.
Bercuti, tetapi mahu blog terus hidup, dan trafik sentiasa datang? Hmm ada petuanya, namun sebelum itu, anda perlulah menyediakan entri-entri terbaik yang relevan sepanjang masa. Atau kata lain, entri yang evergreen.

Entri evergreen? Hmm entri-entri yang berbentuk ilmiah yang ada kata-kata kunci penting. Ilmiah tidak semestinya ditulis dalam bentuk yang jumud atau nampak serius. Anda boleh tulis dalam bahasa santai dan mudah.

Ok, kalau tidak dapat terfikirkan mengenai entri evergreen, maka buatlah satu segmen, kontest atau giveaway mudah yang bermula dari cuti anda sehingga berjaya duduk di depan PC untuk terbitkan entri baru. Pastikan ketika itu, anda buat komen blog anda mesra pengguna tetapi tidak terlalu mesra sehingga membolehkan spam berlaku dengan mudah.

Dan tips ketiga, adalah setting tarikh dan entri terakhir anda dengan tarikh dan masa anda bakal kembali daripada bercuti. Ini petua yang baik buat blog yang punyai ramai pembaca dan diletakkan dalam bloglist mereka.

*p.s: HH baru balik bercuti, tak sempat nak buat petua-petua di atas .. errr boleh gitu? Hehehhee...

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ouh ..yeke HH ..haha ..sebab esok SP tak ada ..nak balik kampung ..ahaks ..

    BalasPadam
  2. Tq....info yang amat berguna

    http://dihujungpen.blogspot.com/2012/06/kisah-satu-pagi.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement