As-Salam.
Satu ketika dahulu, HH sangat rajin blogwalking, dan ianya merupakan cara paling berkesan untuk membolehkan blog anda dikenali dengan secara mesra. Namun, ada tatacara untuk menjadikan blogwalking itu satu mekanisma mempromosi blog dengan baik.

Antaranya ialah dengan cuba memberikan pandangan yang bernas mengenai sesuatu perkara. Dan lebih baik andai anda juga berkongsi cerita dan pengalaman yang sama mengenai topik yang sama.  Bila dah ada cerita yang sama, tentu samada tuan punya blog mahupun orang lain yang singgah ingin mengetahui kisah anda pula.

Blogwalking untuk mempromosikan blog perlu kerja keras dan sentiasa konsisten. Untuk lebih nampak impak, anda cuma manfaatkan beberapa buah blog yang mana relevan dengan blog anda untuk sentiasa memberikan komen. Kalau boleh biar setiap entri, anda menjadi antara pengomen dan pemberi idea terbanyak.

InsyaAllah, lama-kelamaan, orang lain ingin tahu isi kandungan blog anda atau setidaknya mengenali anda menerusi blog.

Cubalah.


5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. teknik terbaik ni..kena cuba :)
    terima kasih dan harap jangan jemu untuk berikan tips-tips yang lain sesama blogger :)

    BalasPadam
  2. bagus jugak tips ni.. kalau tak, selalunya kalau nk bw sambil promosi blog, asyik bagi link sekali dengan komen je.... lebih mudah dan lebih "obvious".. hehehe

    BalasPadam
  3. nice tips.. im on da way...
    hopefully, dpt kenal ngan lebih ramai lg blogger.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement