As-Salam.
Tiba-tiba meledak, tiba-tiba je trafik blog ini mencanak naik ... satu rekod, malah 2 rekod tercipta .... hampir 10 ribu pageviews dalam sehari, dan lebih daripada 4600 pengunjung unik (UV) sehari ... selama ini perkara ini merupakan satu mimpi sahaja ... tetapi alhamdulillah ... blog ini telah berjaya mencapai apa yang diharapkan.

Anda juga boleh lakukan yang sama, malah HH tahu ramai blogger Malaysia dah capai jumlah pageviews seperti di atas .... antara rakan blogger yang mendapat durian runtuh trafik adalah Anastasyea Blog (klik).


Apa ramuan sehingga boleh mendapat trafik sebegitu tinggi? 

Jawapannya ialah berikan nilai perkongsian yang tinggi. Jika anda membuat entri mengenai satu-satu tajuk yang dapat memberikan manfaat kepada semua, pastikan ia mempunyai nilai yang tinggi. Nilai yang tinggi di sini bermakna, ia memang perkara yang dicari-cari oleh para pencari maklumat di enjin carian.

Dan jika anda rajin, anda buat blogwalking sendiri untuk kenal pasti follower blog anda, dan lihat blog-blog yang mempunyai blog anda di dalam bloglist mereka, kenalpasti blog-blog ini dan lihat secara rawak entri mana yang paling popular di blog tersebut, jadi dengan sendirinya anda dah boleh bajet ... entri yang macam mana yang akan memberikan trafik tinggi untuk blog anda, insyaAllah.


11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement