As-Salam.
Ini mungkin satu kelebihan buat anda sebagai pengguna blogspot. Ia juga menjadikan blog anda sebagai sebuah blog yang ada kredibiliti sendiri di mana anda dengan baiknya telah cuba menyelesaikan masalah kebanyakkan pencari informasi di dalam blog anda.

Gunakan kemudahan '404 - Page Not Found' yang telah disediakan oleh blogspot untuk menangani masalah broken link atau dead link yang ada di dalam blog anda. Broken link ini adalah capaian ke entri anda yang mungkin telah anda buang atau dihapuskan. Ianya mungkin berlaku jika pencari maklumat itu menggunakan enjin carian atau klik salah satu link yang telah sedia ada dalam blog anda terutama menerusi widget Linkwithin, Related Post, nRelate atau mana-mana aplikasi seumpamanya.

Apa itu dead link? Sila ke entri ini: Dead Link adalah Broken Link

Contoh apabila anda terjumpa entri yang telah dibuang menerusi blog ini:


Anda boleh membuat setting ini di antaramuka (dashboard) versi baru yang telah disediakan oleh blogspot. Caranya seperti diberikan ini:


Anda perlu ke Dashboard, pilih Settings dan cari bahagian Errors and redirections

Mengapa perlu atasi masalah dead link dengan baik? Anda boleh baca mengenainya di sini: Bahaya Dead Link dalam Blog

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. salam...

    perkongsian yang menarik lantaran kerana blog sissyira.com juga mengandungi banyak broken link kerana banyak entri yang telah didelete sebelum ini. belum jumpa cara cepat utk hapuskan link tersebut. huhuhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement