As-Salam.
Anda tentu rasa dan fikir bahawa tiada sesiapa pun baca entri anda apabila ruang komen anda kosong tanpa ada apa-apa ditinggalkan oleh pengunjung mahupun pembaca blog (jika ada). Anda tertanya-tanya, adakah blog anda difahami oleh mereka yang singgah. Dan kalau ada pengunjung, mengapa tiada yang komen.

Kalau anda jenguk ke sesetengah blog, anda tengok banyak betul komen yang mereka dalam sesuatu entri. Anda kagum dan tentu tertanya bagaimana mereka lakukannya? Maka, untuk membolehkan mereka, iaitu para pengunjung blog anda meninggalkan komen, tentu ada cara dan kaedah yang digunakan oleh mereka.

Antara yang paling HH nampak ialah dengan menerbitkan entri yang meminta mereka menjawab persoalan dan juga entri yang punyai isi yang universal. Ianya tidak tertumpu, tetapi lebih meluas agar ramai yang boleh meluahkan rasa serta pendapat. 

Jika buat entri bersoalan, pastikan ada soalan yang menyimpulkan segala persoalan di akhir entri. Dan entri itu tidaklah perlu terlalu panjang huraiannya, sebab kita mahukan input dan bukan mengeluarkan input terlalu banyak.

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. haah kannn baru terfikir...huhuhuhu

    BalasPadam
  2. sekali sekala jer buat persoalan hihi...

    BalasPadam
  3. rindu HH komen diruangan...haha. nice info, tq.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai ..dah rindu2kan I ke .. huhuhu.. jangan buat onar ..hahahaha

      Padam
  4. nice tips..terima kasih sudi berkongsi tips menarik ini...

    BalasPadam
  5. betol2.. kadang2 "jeles" tengok blog lain komen berderet2... hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada sesetengah blog walaupun entri lama, berduyun je org komen ... sampai beratus ..uhh jenuh tu kalau HH jadi tuan punya blog, nak baca dan balas.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement