As-Salam.
Trafik dan pengunjung unik (UV) memang perlu untuk sesebuah blog. Selain menjadi penanda aras blog itu semakin maju, semakin ada pembaca .... ia juga sebagai satu tanda bahawa apa yang anda usahakan untuk blog anda semakin menampakkan hasil.

HH juga sedang berusaha untuk membolehkan blog ini mendapatkan apa yang diperlukan - trafik serta pengunjung unik (UV). Bukan mudah sebenarnya. Kena usaha keras, kena kreatif, kena banyak idea, dan paling penting ialah tidak lokek untuk berkongsi apa jua ilmu, info, pengetahuan dengan pembaca.

Tips paling mudah untuk mendapatkan trafik tinggi ialah sentiasa update dan kemaskini entri di dalam blog. Kena pastikan bahawa blog anda ada sesuatu yang baru untuk dikongsikan dengan pengunjung. Berikan sesuatu yang boleh dimanfaatkan orang lain.

Untuk mendapatkan pengunjung unik (UV), anda kena rajin untuk promosi blog anda dengan pelbagai cara, ping ke laman sosial, seperti Facebook, Twitter mahupun Google+. Gunakan platform yang telah disediakan sebaik mungkin tapi dengan cara yang menarik dan tidak membuatkan orang lain meluat dengan cara anda.

Dah dapat? Dua perkara penting, update dengan entri yang bermanfaat dan promosi. Bila dua-dua ni selari ..... insyaAllah, sedikit sebanyak akan ada peningkatan dari segi trafik dan pengunjung unik ke blog anda.

*p.s: Ada blogger yang lagi rajin, lagi banyak banyak trafiknya ...

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. good info..tp nk haislkan entri tu agk kekurgn idea

    BalasPadam
  2. thanks HH...tp yg ping tue tak paham ler...dah penah buat tp xjadi pun huhu..

    BalasPadam
  3. erhmm klu nak cepat dpt trafik tinggi kena pandai SEO dan tulis berita hangat di paper..tapi tak bestlah klu cam tu

    BalasPadam
  4. dulu saya rasa blog ni cam diary.. tapi, bila byk saya jengah.. macam2 cerita bole masuk blog.. Thanks HH.. saya kena lebih kreatif dalam menulis...

    BalasPadam
  5. @kak ina kl Jika mahu apa yang dikongsikan dapat dimanfaatkan oleh ramai orang, kenalah buat.

    BalasPadam
  6. @Ayang Anim Macam-macam boleh tulis ... hatta cerita anda terjatuh lalu terjumpa duit 50 sen sekalipun.

    BalasPadam
  7. @misz_eyza Kena buat banyak kali, mana leh sekali buat terus dapat hasilnya ..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement