Tanda Blog Anda Berjaya Dalam 'Ping'. Ada blogger tertanya-tanya, apa tanda blog anda itu berjaya dalam promosi blog menggunakan fungsi ping blog? Ada pelbagai khidmat yang disediakan oleh laman-laman web tertentu untuk ping blog anda. Antaranya feedburner.com, pingler.com , auto-ping.com, Ping-O-Matic.


Anda boleh cuba, tapi jangan mengharapkan ia akan berlaku sekelip mata, saya ambil masa dekat dan hampir setahun untuk memperoleh lebih dari 3000 feed readers - bot yang akan membaca entri blog ini lalu mencari kata kunci bagi enjin carian.



Malah, menerusi ping, anda akan mendapat subscribers anda tersendiri, yang akan membaca RSS (Real Simple Syndication). Sekali lagi diingatkan, ia bukan penghasilan yang boleh dapat dalam jangkamasa yang pendek.

Tanda-Tanda Blog Berjaya Dalam Ping

Blog anda menerima trafik yang banyak menerusi enjin carian, dan dari pelbagai enjin carian, bukan hanya satu. Contohnya, Bing, Google Search, Yahoo Search, Web Crawler dan sebagainya.
Blog anda menerima kunjungan daripada demografik yang agak pelbagai. Contohnya tempat, latar belakang pembaca, umur pembaca dan sebagainya.

Kata kunci penting dalam enjin carian memihak kepada blog anda.

Contoh kejayaan ping blog, mengambil dari contoh blog ini sendiri.

Lebih daripada 3000 subscribers menerusi Feedburner Feed.



7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. assalamualaikum HH...satu lg info yg menarik...:)

    BalasPadam
  2. owh agak lama jugak yer HH nak mendapatkan ping yg berjaya...stkat nie blog saya slalu trima enjin carian dari google dan web crawler jer...tu pun bila terkena kata kunci yg sesuai.

    BalasPadam
  3. buat tanpa jemu insyaAllah ada habuannya...thnks bro HH.

    BalasPadam
  4. blog sy pun majoriti dari carian google search .. selain tu,dari kalangan "circles" sendiri ... meaning,pembaca setia ;)

    blog yg sy maksudkan ; http://ummihanie.com

    BalasPadam
  5. osem..hah 40k++ tahniah bro HH.
    cerah mata tgk trafik mencanak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih ... bukannya selalu pun .. itu nasib je tu. :P

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement