As-Salam.
Sebenarnya ada banyak cara dan kaedah untuk membolehkan blog anda menjana pendapatan, di antaranya ialah dengan meletakkan platform pengiklanan seperti Adsense, Adverlets, Nuffnang, Innity, ManggaAds dan macam-macam lagi. 

Walaupun ada pelbagai platform, namun yang paling lumayan adalah dengan menyediakan sendiri platform anda untuk mereka yang ingin beriklan. Dan juga mendapatkan advertorial daripada pengiklan-pengiklan.

Apapun jenis platform pengiklanan anda, tips dan petua yang sama diguna pakai untuk membolehkan blog anda menjana pendapatan.

Tips Blog Menjana Pendapatan

Paling penting ialah memastikan blog anda menerima trafik yang baik, dan konsisten. Tak perlu tinggi sangat, tak perlu rendah sangat. Apa yang penting ialah seandainya trafik permulaan minggu adalah sebanyak 1000 views, maka kalau boleh biarlah trafik seminggu pun dalam julat yang sama.

Trafik turun naik adalah tidak begitu baik kerana ia menunjukkan bahawa blog anda hanya akan dikunjungi jika ada entri yang memikat pada satu-satu masa sahaja. Jadi perlu bagi anda untuk maintain trafik. InsyaAllah ... rezeki itu akan datang ... dan pengiklan akan hadir sendiri nanti.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. 1000 views?? lebih 100 pun kira dah untung... hehehe

    BalasPadam
  2. 1000 view memang sakit pada blogger baru seperti saya... :-)

    BalasPadam
  3. xpernah capai 1000views pon..paling banyak 800++...adesss

    BalasPadam
  4. alhamdulillah setakat ni ..tapi sejak 2012 ni, tak ada BE hinggap di blog kami..sabar jer ler..hehe.

    ENTRI TERBARU: Kaitan Bontot Wanita Malaysia dan Penjenayah Niger..., bila blog jadi blog pilihan

    BalasPadam
  5. trafik blog saya tak la tinggi sgt..so rasanya mmg xde la RM masuk melalui blog...huhuhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement