As-Salam. Header atau kepala blog sebenarnya memainkan peranan yang agak besar dalam mempersembahkan blog kita kepada alam maya. Jika header kurang berkesan, mungkin orang akan kurang tertarik untuk membaca blog kita. Header boleh dianggap sebagai first impression untuk orang singgah dan terus teruja untuk membaca isi kandungan blog anda.

Ramai yang punya header menarik, adalah mereka yang kreatif dalam penulisan. Dengan sekali singgah ... orang yang tertarik dengan penampilan header akan rasa teringin untuk baca apa yang dihidangkan dalam blog.

Andai anda tidak begitu pandai untuk menghasilkan header cantik, memadai dengan membuat header yang berbentuk tulisan, yang serba sedikit menerangkan blog anda, letakkan tagline sesuai agar tampak lebih catchy.

Oh ya, ada kala timbul isu header yang terlalu visual akan memberatkan blog. Namun, andai jika ia benar-benar menarik, pengunjung akan sanggup tunggu untuk melihat isi kandungan blog anda ... walaupun blog ambik masa sampai 5 minit untuk loading.

9 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Header saya tak best kot. Baru tukar header yang kosong. Haha. Tak kisahlah.

    BalasPadam
  2. same le header blog pun simple je..hehe

    BalasPadam
  3. betui3...header tu mang penting untuk gambaran awal keseluruhan belog

    BalasPadam
  4. header D kan misteri heheh...
    jemput kawan2 singgah

    BalasPadam
  5. header saya juga sempoi..
    hehehe..
    tak pandai buat...

    BalasPadam
  6. header jugak menggambarkan olahan isi blog tu.. header saya bertajuk 'search' (tajuk sendiri2..hehehehe) bg memberi gambaran yg pembaca dtg ke blog saya utk cari info dan peluang2 utk tambah ilmu.

    BalasPadam
  7. salam

    saya baru belajar.. kalau kite tukar header dan url.. apakah automatik akan tukar pada link2 lain??

    BalasPadam
    Balasan
    1. HH pernah tulis mengenai soal ini, jika tukar url... kena beritahu orang lain anda dah tukar, sbb url adalah alamat, macam kita pindah rumah baru ...alamat baru, orang takkan tahu alamat selagi tak beritahu. So jangn buat orang sesat. Header tukar tak efek apa2...

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement