As-Salam.
Anda perlu rasa seronok apabila berblog. Bila seronok, entri anda juga akan rasa seronok dibaca oleh pengunjung. Bila mereka pertama kali datang dah rasa seronok, esok lusa pasti akan datang lagi. Yelah, bukan kena bayar pun ... 

Jom Heboh, jauh macam mana pun, kat mana sekalipun, pasti akan duyun orang datang. Sebab apa? Sebab keseronokan disediakan di situ. Sapa tak mahu benda yang boleh buatkan anda seronok, ye tak?

Tanda anda berasa seronok dengan blog anda ialah anda akan sentiasa update, hari-hari akan masuk, malah setiap 2-3 jam akan jenguk blog anda untuk tengok komen2 yang singgah dalam petak komen entri anda.

Elakkan kemarahan apabila berblog. Sebab bila anda hilangkan keseronokan berblog dengan marah, dan buat entri marah ... ayat pun tak sedap nak dibaca, ini ibarat undang aura negatif ...sekali sekala tak mengapalah sekadar untuk berikan pendapat, jangan sampai nak nyumpah-nyumpah. Nanti, last2 blog anda yang kena sumpah!

Ok. Selamat berblogging.

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. terima kasih atas tips ni =)
    yup..berblog ni sebenarnya sangat seronok..kalau kena caranya lah..=)

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana menambahkn semangat utk berblog...

    =)

    BalasPadam
  3. assalam...

    kalo xseronok, mmg tak dtg jenguknya blog.. kalo dah seronok, byk la taip entri n jalan2 tgk blog lain :-)

    jgnkan blog, apa pun aktiviti yg kita buat tak kira berinternet, bersukan, bekerja dll., kalo kita seronok n hati rasa suka, barulah yg dibuat tu akan menjadi.

    BalasPadam
  4. salam mr.hh.thanks atas info ni.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement