As-Salam.
Siapalah kita ini, blogger? Apa tu? Dulu ... orang tak ambik kisah pun tentang suara-suara dari blogger, dari dunia blog. Mereka anggap ...blogger ini hanyalah 'wartawan' dan 'penulis' picisan yang sekadar menulis untuk seronok-seronok.

Tapi zaman dah berubah (macam iklan lak) .... blogger kini suaranya didengar. Ramai yang ambik kisah pendapat dan luahan blogger. Bukan lagi sebuah cerita seharian yang suka-suka, tapi kini dah ramai blogger yang luahkan pendapat. Dan hebatnya, ramai itu bukan bercakap dan menulis kosong tetapi punyai latar kuat, punyai fakta ... ada bukti. Mereka bercakap kerana mahukan apa yang disorok didedahkan, agar masyarakat tidak ditipu dan tertipu.

Ramai juga yang memilih blog sebagai medium luahan, kerana apabila diluar .... mereka dibisukan pendapat. Hujah mereka disangkal sebelum mereka menghabiskan kata. Itulah blog ... tempat buat mereka yang ada rasa ingin meluah, yang ada cetusan yang ingin dihambur ....

7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. memang adakalanya luahan rasa didengari, tapi tindakannya belum pasti...silap2 memakan diri...itulah pasrahnya blogger picisan yg selalu sedar diri.

    BalasPadam
  2. kalo tanpa medium blog ni org dengar apa yg kita perkatakan, ok jugak.. tp kalo org xnak atau xboleh nk dengar sbb ada sesuatu sekatan, jadi blog ni boleh jadi satu saluran utk mengeluarkan pendapat. cuma sebaik2nya jgn gunakan platform ni utk hentam sape2.. nyatakan pendapat secara berhemah :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Bak satu hadis ... andai tak mampu tegur dengan perbuatan (tangan), gunakan kata-kata, andai tak mampu dengan kata-kata, diam dan lawan menerusi hati (doa).

      Padam
  3. Skrg pemimpin2 politik dah gerun kpd blog2. P.S. Nak tanya sikit. U beli domain ni kat mana? Tq.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement