As-Salam.
Ada satu kisah yang ingin saya kongsikan kepada anda. Mulanya baca, tak ada apa la sangat yang menariknya ... tetapi .... bila dah habis .... tersenyum juga saya dibuatnya. Alahhh ... senyum-senyum kambing gitu ...

Meh layan kisah ini .... bukan kisah seram, tetapi sebuah kisah yang boleh mencuit diri tatkala hati rasa gundah gulana dan perasaan tidak terasa ceria.

Kancil Putih Misteri Di Belakang Ferrari dan Evo 7

Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan kelihatan sebuah kancil putih tersadai di sebelah laluan kecemasan. Ada orang tua yang berdiri di sebelah kereta itu. Orang tua itu adalah pemilik kereta kancil yang tersadai. Dia sedang berjalan ke hulu ke hilir cuba menahan kereta supaya membantu. Namun, usahanya itu tampak sia-sia. Tetapi, di saat rasa kecewa ingin mencengkam, tiba-tiba sebuah kereta pun berhenti.

Warna merah garang. Ada lambang kuda berantakkan di depan bonet kereta sport berkilat itu. Sebuah kereta Ferrari telah berhenti di sebelah kancil tadi. Orang tua sangat gembira kerana ada orang sudi membantunya.

"Ada apa nie pakcik, kereta rosak ke?" tanya pemuda berusia dalam lingkungan 20an.

"A'ha rosak" jawap pakcik tu.

"Ok, cam nie, saya ada tali .. apakata nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik kereta pakcik sampai ke tol" Mamat tu bagi idea. 

"Worrait gak tu... tapi... nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju pakcik akan hon dan bagi high beam" kata pakcik tua pemilik kancil.

"Ok pakcik" sambil menunjukkan isyarat tangan tanda bagus.

Mamat tu pun ikatlah tali kat kereta kancil di depan dan hujungnya diikat di belakang bumper kereta Ferrarinya. Dia pun mula menunda kereta kancil milik pakcik tua tu. Slow dan berhati-hati. Dalam lima kilometer perjalanan, mamat nie terlaju le sikit, apalagi pakcik tu pun hon dan bagi high beam la kat mamat tu. Mamat tu pun slowkan balik kereta Ferrarinya.

Tiba-tiba ada sebuah Evo 7 datang dari belakang dan press minyak kat mamat Ferrari. Uhh... apa lagi, jiwa muda patang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak kejar Evo 7 nie... lupa la pulak dia dengan kancil org tua yg diikat kat belakang kereta dia.

Orang tua tu punya la hangin satu badan, dia pun hon dan bagi hi beam bagai nak rak. Mamat Ferrari tu dah tak sedar dah angin punya pasal.

Pastu nak dijadikan kisah ....kebetulan pula ada polis buat speed trap kat bawah jambatan.

Vrooommm... ... bedesup peginye......

"Ini dah lebih speed limit nie...!!" gerutu polis yang dok tangkap had laju .. kelajuan dicatat cecah 250 kmj memasing nie...

Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman kereta-kereta yg laju nie...

"Over..over, ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju, sebuah ferrari, sebuah evo 7 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak percaye punya... ... sebuah kancil putih tengah cucuk angin Ferrari tu dan bagi hon dan hi beam nak potong !!!"

.... Tamat.
Adeh..... amacam? Gelak tak? Kalau gelak sila Share, dan Tweet kalau sudi. Tak pun berikan kredit kepada cerita ini dengan klik +1 ehhh .. kasikla markah .... hehehee


8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. hahahaha
    betol2 lawak ni..
    leh release mase ngn bace buku...
    hahahah

    BalasPadam
  2. memang lawak.. sian pak cik kete kancil tu.. hehehehe

    BalasPadam
  3. Polis... nampak sangat mudah percaya. Bergantung sgt dengan teknologi ... sampai akal yang logik pun tidak diterima.

    BalasPadam
  4. haha.. mmg tersenyum kambing baca citer ni..

    BalasPadam
  5. agak tergelak sampai netes air mata....hahahahahhahaa

    BalasPadam
  6. huarggggghhh... meleleh air mata aku layan gelak....

    BalasPadam
  7. tu sbb penah ada dlm metro yg speed trap 900km/j...mungkin kes tunda cam ni la...hahaha...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement